חברת פיליפ מוריס - המחזיקה במותגי הסיגריות מרלבורו, נקסט, פרלמנט ו-L&M - העלתה את מחיר חפיסות הסיגריות בשקל אחד, ואת מחיר הטבק לגלגול בשני שקלים.
החברה הודיעה זאת לקמעונאים והם, ככל הנראה, יגלגלו את המחיר לצרכן, מה שיגרום לעליית מחירי המותגים. הנימוק של פיליפ מוריס לעליית המחירים הוא "השינוי במחירי המוצרים", שנובע לטענתם מעלייה בתשומות הייצור.
עוד ב-mako כסף:
- מי יפצה אתכם במקרה של תאונת פגע וברח?
- שודדים רבע מיליון שקל בשתי דקות
- רק היום כבר 20 שנה: הטריקים שחייבים להכיר
בתגובה להודעה, מתחרתה של פיליפ מוריס, חברת דובק - המייצרת ומשווקת בין היתר את סיגריות נובלס, טיים, גולף, ROYAL ,Highway, אירופה, מונטנה, מוסטנג, נלסון, שרתון וברודווי - הודיעה כי לא תעלה מחירים. בנוסף, בדובק הוחלט שלא להעלות את מחיר המותג BALI SHAG, הטבק לגלגול המוביל בישראל, שמהווה כ-50 אחוזים מנתח השוק.
בישראל פועלות 3 חברות סיגריות: פיליפ מוריס הבינלאומית, המהווה מונופול עם נתח שוק של 59.7%; גלוברנדס - עם המותגים פאל מאל, ווינסטון וקאמל - שמחזיקה בנתח שוק של 28.3%; ודובק הישראלית, עם נתח של 11.8%.
בארבע השנים האחרונות נרשמה ירידה משמעותית של 18% במכירות הסיגריות בישראל, כשאחת הסיבות המרכזיות לכך היא העלייה החדה במחירי הסיגריות, הנובעת משער הדולר, ומעליות המסים - שכן מחיר הסיגריה לצרכן הישראלי מורכב ממעל ל-70% מס.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
נאמני מגה מחכים להצעות טובות יותר
מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר מצטרף למטומי