התחרות בין רשתות הפארם לרשתות השיווק קיימת כבר לא מעט שנים, כשלרוב מי שמנצח במחירים הן דווקא רשתות השיווק. אלא מי שנכנס למשחק בישראל ממש לא מזמן הוא אתר אמזון שמאפשר לקנות מישראל ולקבל תוך כמה ימים את המוצרים עד הבית.
ועכשיו באמזון נותנים פייט רציני לכל החנויות בארץ. בבדיקה שערך משרד הכלכלה, שהשוותה 48 מוצרים בקטגוריות טואלטיקה מרכזיות, עולים פערים משמעותיים בין אמזון לבין חנויות הפארם ורשתות השיווק.
כשבודקים סל מוצרים שלם מגלים פער של יותר מ-35 אחוזים.
סל מוצרי טואלטיקה
אמזון: 1,382 שקלים
רמי לוי: 1,744 שקלים
שופרסל דיל: 1,750 שקלים
ויקטורי: 1,793 שקלים
בי: 1,875 שקלים
סופר-פארם: 2,100 שקלים
כשצוללים לסל מוצרי הטואלטיקה מגלים פערי ענק.
דיאודורנט ליידי ספיד סטיק לנערות
אמזון: 8.2 שקלים
רמי לוי: 15.5 שקלים
שופרסל: 18.6 שקלים
סופר פארם וקינג סטור: 20 שקלים
הפערים הגדולים לא נעלמים במוצרים לגברים.
ספיד סטיק ירוק לגברים
אמזון: 5 שקלים
שופרסל דיל: 19.5 שקלים
ויקטורי ו-בי: 20 שקלים
סופר פארם: 22 שקלים
ג'ילט מאך 3 – סכין ומכשיר
אמזון: 21.6 שקלים
חצי חינם: 42.9 שקלים
בי: 46.9 שקלים
סופר פארם: 49 שקלים
ויש גם מוצרים שמצאנו שדווקא יותר זול לקנות בארץ, כמו חיתולים. בארץ, ברשתות השיווק ניתן למצוא חיתולים זולים בפער של עד 25 אחוזים מאמזון.
ועדיין, למרות המחירים הזולים, רוב הישראלים לא ימהרו להזמין נייר טואלט או מגבונים באמזון.