בית משפט בקריות פסק פיצויים של 10,000 שקל לאישה שטענה שהופלתה על רקע עדתי במסעדת "רפאלו" בקניון "הקריון" בקריות.
התובעת, שולמית כהן, סיפרה בתביעה שעל אף שהמסעדה הייתה ריקה ברובה, המארחת לא הקדישה לה תשומת לב ובמקום זאת הייתה שקועה בשיחת טלפון. כהן התעקשה שהסיבה להתעלמות הייתה מוצאה ועור הפנים הכהה שלה.
כהן שלחה מייל למסעדה, ובו ההתלוננה על התסכול ועל ההשפלה שחוותה. אולם הנהלת המסעדה דחתה את הדברים וטענה כי אין אפליה וכי כהן אפילו לא קיימה אינטראקציה עם המארחת.
במהלך ההליך בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, לא הגיעה המאחרת במסעדה כדי לתת עדות. רשם בית המשפט, יניב לוזון, טען כי מחדל זה פעל נגד המסעדה והדגיש את תפקידו של בית המשפט בחשיפת פרקטיקות מפלות מסוג זה.
פסק הדין של לוזון הדגיש את החשיבות של שפיכת אור על התנהלותה המפלה של החברה, וחשף כי המסעדה פנתה לקהל לקוחות ספציפי על סמך המראה החיצוני שלהם, והדירה אנשים שאינם מתאימים לתדמית הרצויה להם. בית המשפט הגיע למסקנה כי המארחת אכן העדיפה לקוחות בעלי עור בהיר יותר. "כאז כן 'ישראל השנייה' מופלת לרעה על ידי בעלי הון 'ישראל הראשונה'", כתב לוזון.
בתגובה לפסק הדין חויבה החברה המנהלת את המסעדה לשלם לכהן 10,000 שקל כפיצוי, לצד 1,000 שקל נוספים לכיסוי הוצאות המשפט.
מרשת מסעדות רפאלו נמסר:
"רשת רפאלו פועלת למעלה מ- 20 שנה בתחום המסעדנות וחרטה על דגלה לספק שרות וחווית לקוח מהשורה הראשונה ומעולם לא נטענו נגדה טענות כלשהן.
פסק הדין שגוי לחלוטין ואנחנו מתכוונים לערער עליו. ניתן לראות מפסק הדין כי התובעת מעולם לא תבעה בטענה כי הייתה אפליה על רקע גזעני, לא בכתב התביעה ולא בפרוטוקול במהלך הדיון.
חבל לנו שהרשם מוסיף על התביעה מסקנות אישיות פרי דימיונו שלא בצדק אשר לא קרו בפועל ולא נטענו ע"י התובעת. רשת רפאלו תמשיך לשרת את קהל לקוחותיה בצורה הטובה ביותר ולהעניק להם חווית לקוח מצוינת ללא הבדל דת, גזע ומין. פרוטוקול בית המשפט ישלח לפי דרישה".