כמה עולה בירה שחורה "מאלט": חמישה שקלים. לשופרסל היא עלתה ביוקר: 1,000 שקל.
א', תושב חדרה, הגיע לפני כשנה ושלושה חודשים לרמת גן, נכנס לסניף של רשת "שופרסל" ורצה לרכוש בירה שחורה. עיניו של א' נתקלו בשתי סוגי בירות שחורות: אחת של בירה שחורה "מאלטי" והשנייה של "נשר". א' חשב שמחירה של בירה מאלטי הוא כפי שצוין בשלט: 5.90 שקלים. אלא שבקופה גילה שהמחיר קפץ ל-8.40 שקלים.
א' החליט להיאבק על כל שקל, ודרש לשלם 5.90. העובדים במקום סירבו. הוא החליט להגיש תביעה לבית משפט השלום בחדרה נגד שופרסל ודרש פיצוי של 3,000 שקל בגין הפרת החוק לאיסור והטעייה.
שופרסל טענה להגנתה כי סימנה את הבקבוקים כנדרש וכי המוצר היחיד שנמכר על ידה באותה עת במחיר של 5.90 שקל היה "מאלט סטאר" ולא "מאלטי". עוד טענה הרשת, כי הציעה ל-א' פיצוי של תווי קניה בסכום של 30 שקל אבל הוא סירב ובחר להגיע לבית המשפט.
במהלך המשפט העידה מנהלת הסניף של שופרסל שהסבירה שמדובר בסניף שכונתי קטן וכי הבקבוקים עצמם היו מסומנים במחירם הנכון. אולם א' עמד על כך שלא כל היו הדברים והציג צילומי בקבוק שרכש והמעידים על כך שהוא הוטעה ושילם מחיר יקר יותר מזה שהיה מסומן בשלט.
השופטת רקפת סגל-מוהר שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה בחלקה וחייבה את שופרסל לשלם ל-א' 1,000 שקל.
"סירב הנתבעת לחייב את התובע במחיר שהופיע על המדף מיד כשזה העמיד אותה על טעותה עולה כי הפרה מסוימת של הוראת סעיף 31' לחוק. מטרה החשובה העומדת בבסיס הוראת החוק להגנת הצרכן היא הרתעה ואכיפה של החוק באמצעות תמריץ לצרכנים לעמוד על זכויותיהם בבית המשפט", ציינה השופטת.
לדבריה, במקרה הזה כשלה הנתבעת שלא הקפידה לוודא שהמוצר שנמכר על ידה במחיר מבצע עודנו נמצא על המדף כך שהותרת שלט המבצע לאחר שאזל עלולה להטעות.