עברו כבר חודשיים מאז סגירת שערי מפעל השוקולד של שטראוס בעקבות זיהום הסלמונלה, ובעקבותיו הריקול הענק על מאות מוצרים. כעת החברה שולחת מוצר ראשון בחזרה אל המדפים. מדובר בגרסה הקלאסית של רבע לשבע.
המפעל בצפון שנסגר לניקיונות עדיין לא חזר לפעול. שטראוס עלית מייצרת את רבע לשבע במפעל "הגביע" בדרום הארץ, שם יוצר הוופל תמיד. כדי להימנע מתקלות, בחברה מסרו שבאופן זמני השוקולד שמשמש לציפוי יגיע מספק חיצוני לעלית. עם זאת, בשטראוס-עלית מבטיחים שלא יהיה שינוי בכשרות המוצרים ובאלרגנים.
מנתוני סטורנקסט עולה כי שווי שוק עוגיות הפרימיום בישראל מוערך בכ-470 מיליון שקלים בשנה וצומח בממוצע בכ-2.3% מדי שנה. המותג רבע לשבע היווה עד להורדתו מהמדפים כ 10.6% מכלל השוק.
על פי ההערכות בשוק, שטראוס צפויה לחזור לייצור ראשוני וחלקי בחודש אוגוסט. השאיפה בחברה היא להחזיר לפחות חלק מהמוצרים לחנויות עד ראש השנה.
מי שנהנו מהמשבר בשטראוס השולטת בשוק הממתקים הם יבואני מותגי הממתקים הבינלאומיים ורשתות שופרסל ורמי לוי המחזיקות מותג פרטי, שמילא את מדפי החנויות שהתרוקנו בעקבות הריקול המקיף של שטראוס. על פי פרסום בכלכליסט, מנתוני סטורנקסט עולה כי בקטגוריית טבלאות השוקולד, חלקו של המותג מילקה שמייבאת דיפלומט זינק ב־144%, מ־9% ל־22% (ההשוואה היא בין מאי 2022 למאי אשתקד). מותג ורד הגליל של יוניליוור, המשמש בעיקר לאפייה, הכפיל את נתח השוק שלו ל־13.9% והמותג הפרטי של הרשתות זינק ב־160% לנתח של 10.4% מהמכירות בקטגוריה. כלל מכירות הקטגוריה במאי אשתקד הסתכמו ב־43.16 מיליון שקל, ואז שטראוס החזיקה בה נתח של 44.8% מהמכירות עם מותג פרה ועוד 6.3% עם מותג ספלנדיד. במאי 2022 ירדו כלל המכירות ב־6.8%, ל־40.2 מיליון שקל.