בפעם הראשונה בישראל התקיימה תחרות ייצואן השנה של eBay. בחברה בחרו השנה לעשות כבוד למוכרים בפלטפורמה בטקס חגיגי במיוחד, שנערך אמש בגלריה דובנוב בתל אביב.
במהלך האירוע נשא דברים באמצעות וידאו ג'ימי איהנוני, נשיא ומנכ"ל eBay העולמית, ועל הבמה חלקו מהידע שלהם גם אלון פסטר, ראש חטיבת פיתוח עסקי בשווקים מתפתחים eBay, אייל מולודבן, מנכ"ל SMBs בפיוניר ואוהד וינטראוב מנהל תחום איקומרס ב-DHL ישראל.
"שמחנו מאוד על ההזדמנות לפגוש את המוכרים שלנו באופן אישי אחרי כ"כ הרבה זמן שהדבר לא התאפשר, אמר מיקי סוקולובסקי, ראש תחום תקשורת בeBay ישראל. "השנה וחצי האחרונות הציגו צמיחה יוצאת דופן בתחום האיקומרס בכלל ואצלנו בeBay בפרט, עם עשרות אלפי מוכרים חדשים שהצטרפו אלינו כאן בישראל. האירוע הזה הוא הזדמנות עבורנו להודות להם באופן אישי ואני מקווה שנמשיך ולראות כמה שיותר מהם כאן איתנו בשנים הבאות".
בתחרות הוענקו פרסים ליצואנים מובילים בחמש קטגוריות שונות: יצואן השנה, המוכר שמכר למספר היעדים הגבוה ביותר, המוכר עם השירות הטוב ביותר, הכוכב העולה – זה שהצטרף השנה ומכר הכי הרבה, ובחירת הקהל שנערכה בשיתוף MAKO. בואו להכיר את הזוכים.
ייצואן השנה: עמית לביא
צילום: מקס סנטוב, מקור: bingeproductions.com
עמית, בן 38, הוא בעל החנות "יהלומי האהבה". הוא מוכר יהלומים מלוטשים ויהלומים שמשובצים על תכשיטים. המכירות באתר מהוות קרוב ל-50% מהעסק שלו. "בחרתי למכור ב-eBay כי לפני שהייתי מוכר הייתי צרכן וראיתי שזו פלטפורמה ידידותית למשתמש. eBay מאוד פרו הלקוח. הם נותנים ללקוח ביטחון, שיש אימא ואבא לעסקה", הוא מספר. "זה עזר לנו להבין את הלקוח בעצמנו, כי אנחנו צריכים שהלקוח תמיד יהיה מרוצה". לדבריו, זה אולי נראה קל למכור באונליין – אבל לא כך המצב. "זו עבודה מסביב לשעון, בעיקר אם יש לקוחות ממדינות שונות כמו ארצות הברית או אוסטרליה. העבודה אינסופית, ואולי זה סוד העסק".
מספר היעדים הגבוה ביותר: ליאור וליאת זבדה
צילום: מקס סנטוב, מקור: bingeproductions.com
ליאור הוא כלכלן וליאת היא עורכת דין, ויחד הם גרים עם שלושת ילדיהם ברמת גן. הם עזבו את העבודות שלהם לפני 15 שנה, ומאז עוסקים רק במסחר אלקטרוני ומוכרים בעיקר מוצרי יהדות. "הייתי שכיר ורציתי להיות עצמאי", מספר ליאור. "היו לי בבית שופר וספר תורה ואמרתי לעצמי – 'בוא ננסה למכור אותם'. מכרתי אותם תוך שבוע במחיר הזוי, והבנתי שיש פוטנציאל מטורף". לדבריו, בתקופה של מגפת הקורונה, העסק המקוון צמח אפילו יותר. היום, יש לשניהם כבר לא מעט לקוחות חוזרים עם משלוחים למדינות רבות בעולם.
כוכב עולה: זיו אשורי
צילום: מקס סנטוב, מקור: bingeproductions.com
זיו אשורי מוכר מוצרי טיפוח מיוחדים שלא נוסו על בעלי חיים, בלי חומרים משמרים וכאלה שמותאמים אישית לצרכי הלקוח. "נחשפתי ל-eBay לפני שמונה חודשים והבנתי שהם יכולים לקחת את העסק שלי קדימה. היום 25% מהמכירות של העסק זה לחו"ל, ו-95% מהמכירות לחו"ל הן דרך eBay. הם עוזרים לי להגיע לקהל רחב יותר ולאנשים ספציפיים שמחפשים אותך ואת המוצרים שלך", הוא אומר. הטיפ הכי טוב שזיו אשורי יכול לחלוק עם אלו שרוצים להתחיל ולפתוח חנות בפלטפורמה הוא: "לא לוותר ולא להרים ידיים".
השירות הטוב ביותר: מיכאל בן רפאל
צילום: מקס סנטוב, מקור: bingeproductions.com
למיכאל בן רפאל יש עסק שנקרא PE GUYS והוא למעשה מוכר כל דבר הקשור בטבלת היסודות. את העסק הוא יצר למען הילדים שלו, והמוצר הראשון שלו היה אריח של אלמנט, יסוד בודד מטבלת היסודות, בתוך קפסולה אקרילית עם מידע חיוני על היסוד. "החלטתי למכור בחו"ל כי בעולם יש מיליוני לקוחות פוטנציאליים", הוא מספר, ומוסיף: "eBay זו ההכנסה העיקרית שלי. 99% מהלקוחות הם ממדינות זרות. בשנה האחרונה, התשואה שלי עלתה ב-50%". הוא מסכם בכך ש-eBay פותרת את כל הבעיות של הלקוח, מה שנותן ביטחון גם לנותן השירות. "טוב לדעת ש-eBay מאחורייך".
בחירת הקהל: גלינה שבת
הזוכה בקטגוריה שאתם בחרתם היא גלינה שבת שהחלה למכור ב-eBay לפני עשור בגדי וינטג', יד שנייה ועבודת יד מקיימת וממוחזרת של אביזרי אופנה. "היות ויש לי בעיית שמיעה, חיפשתי איזו פלטפורמה תענה על צרכי הפרנסה שלי. החלטתי לנסות למכור את התחביבים שלי - סריגה, רקמה, תכשיטנות, מיחדוש ומיחזור. היום החנות היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלי", היא מספרת. הטיפ של גלינה למי שגם רוצה להיכנס לעולמות המסחר המקוון הוא "למכור את מה שאוהבים. רק ככה זה כיף ומדרבן להמשיך".