פחות מחודש לאחר שדיפלומט הודיעה על עדכון מחיר של לא פחות מ-25 אחוזים על מוצריהם, החברה עושה זאת שוב: דיפלומט הודיעה היום (ה') ללקוחותיה כי בעקבות עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל, החל מה-1 ביולי, תיאלץ לעדכן מחירי חלק ממוצרי הקפה, העוגיות אותם היא מפיצה ומשווקת, בשיעור ממוצע של 6.1 אחוזים, ואת מוצרי הטונה בשיעור של עד 4 אחוזים.
זאת הפעם השלישית תוך שנה שדיפלומט מייקרת את מוצריה. בנובמבר האחרון העלתה היבואנית את מחירי המוצרים למסעדות ובתי קפה בשיעור של עד 21 אחוזים. בתחילת החודש, בעקבות גל ההתייקרויות במשק ואישור הממשלה לייקר את מחירי החלב, הגישה דיפלומט בקשה למחירון חדש עם עלייה של עד 25 אחוזים במוצרים שלא היו חלק מהתייקרות הקודמת, בהם: עוגיות אוראו ולוטוס, פרינגלס והיינץ ונוטרילון ב-7 אחוזים. כעת היא מייקרת עוד מוצרים שבבעלותה, אשר לא נכללו בעליות המחיר שהתבצעו בשנה האחרונה.
נזכיר שבתחילת השבוע פרסמה החברה דו"חות כספיים לרבעון הראשון של שנת 2023 בו רשמה צמיחה בהכנסות לכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, אם כי רווח הנקי של הקבוצה ירד, וברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-21 מיליון שקל בהשוואה לכ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.
בבעלות החברה מותגים מוכרים רבים כמו: טונה סטארקיסט, רטבי היינץ, מוצרי אוראו, מוצרי מילקה, פרינגלס, דגני הבוקר של קלוגס, מוצרי פרוקטר & גמבל (פנטן, האד אנד שולדרס, פרוקטיס, אריאל, טייד, פיירי, פמפרס, אולוויז, הרבל אסנס), ג'ילט, בונזו ועוד.
מדיפלומט נמסר בתגובה: "בזכות מדיניות הורדת המכס על דגים מיובאים, הצליחה דיפלומט להקטין את עליית המחירים ולעכבה כל השנה האחרונה, למרות עלייה גבוהה של חומרי הגלם של הטונה".
"דיפלומט ממשיכה לעשות מאמצים להציע אריזות אלטרנטיבות לצרכן ולבצע עדכון מחירים באופן מתון המפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות המחירים מצד ספקיה".