נטע שפירא מירושלים שמה לב לאחרונה לתופעה מרגיזה במיוחד: כלקוחה של רשת שופרסל, שאף מחזיקה בכרטיס האשראי שלהם, היא אמורה לצבור נקודות בכל קניה אותם היא יכולה להמיר בכסף בהמשך. נחשו מה לא קורה? שפירא לא ממש צוברת את כל הנקודות שמגיעות לה.
"אני מזמינה באונליין ובפעמים האחרונות שמתי לב שהמספרים לא מסתדרים. אומרים לי שאני צוברת בהזמנה 1,000 מטבעות למשל, אבל בפועל אני רואה שצברתי רק 400", היא מספרת. "יש לי גם כרטיס אשראי של רשת שופרסל, ולכן בשימוש בכרטיס, הלקוחה אמורה לצבור פי שניים מטבעות (ששווים כסף), ואם מדובר במוצר שופרסל אז פי שלושה".
שפירא פנתה לפני כחודש לשופרסל, שהודו שיש תקלה רוחבית, והבטיחו לתקן, אבל בפועל לא קרה דבר. שפירא פנתה מספר פעמים אבל הרשת בשלה: יש תקלה ועובדים עליה. הנציגים אף הבטיחו לה כי ברגע שזה יקרה כל הלקוחות יזוכו במטבעות שהגיעו להם בכל ההזמנות שפוספסו.
ההתכתבות עם שירות הלקוחות של שופרסל
"האשמו את סבתא שלי שהיא לא מבינה בטכנלוגיה"
במהלך חודש נובמבר האחרון, שופרסל עדכנה את תנאי המועדון שלה תחת השם שופרסל SUPREME.
על פי תנאי המועדון החדש לקוחות שיקנו מדי חודש ב-500 שקלים ומעלה בקבוצת שופרסל, בסניפים ובאתר, יצברו מטבעות SUPREME - מטבעות וירטואליים אותם ניתן להמיר ולממש בקניות בקבוצת שופרסל ו-Be ובלמעלה מ-150 רשתות, חנויות ומסעדות באמצעות אפליקציית PayBox.
נוסחת ההמרה היא כזו: על כל קנייה מעל 500 שקלים - יומר כל שקל למטבע וירטואלי אחד. אם אתם לקוחות של כרטיס האשראי שופרסל כאל - על כל שקל שתשלמו תקבלו שני מטבעות וירטואליים. אם אתם רוכשים מוצרים של המותג שופרסל בעזרת כרטיס האשראי שופרסל כאל - כל שקל שתשלמו שווה לכם שלושה מטבעות בקנייה. בנוסף, אם תבחרו לשלם על הקנייה דרך אפליקציית פייבוקס, המועדון יוסיף לכם מטבע נוסף על כל שקל ששילמתם בקנייה.
שפירא, העלתה את העיניין בקבוצת הפייסבוק עוברות ושוות, מה שגרם ללא מעט תגובות בנושא: "ואני חשבתי שאני הוזה", כתבה גולשת אחת. "סבתא שלי, שעברה את גיל 80 התקשרה אליהם וכמובן שהאשימו אותה שלא מצליחה למצוא את זה כי לא מבינה בטכנולוגיה. ניסיתי, גם אני לא מצאתי לה נקודות כלל, על אף הקניות", שיתפה גולשת אחרת. גולשות אחרות פשוט הודו שהן אף פעם לא עקבו לעומק אחרי הצבירה, והבטיחו לבדוק לעומק את העניין.
"זה נראה פשוט כמו גניבה בשיטת מצליח. אני מניחה שיש מאות אלפי לקוחות שזה קרה להן, והסכום ששופרסל חייבת להן מן הסתם מגיע כבר למיליונים. בטח 90 אחוזים מהלקוחות לא שמו לב, ובצדק. כי גם אין פירוט ברור באתר או באפליקציה של כמות המטבעות שנצברו בכל קנייה קודמת, ולטענת נציגות השירות גם להן אין גישה לזה, ואפילו דרישת הנתונים הזו עברה ל'בכירים' שכמובן יחזרו אליי בהקדם ויטפלו בהכל, היא אומרת. "אז תהיו בעניין, תעקבו, ותפנו אם אתן רואות פערים, שיבינו שלא כל הלקוחות שלהם פראייריות".
משופרסל נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית נקודתית שטופלה לפני מספר שבועות. ייתכן כי חלק מהנתונים לא עודכנו במלואם במערכת ואנו פועלים לאיתור כלל הלקוחות הרלוונטיים אשר יזוכו באופן מלא על הפרש המטבעות להם הם זכאים.
מאות אלפי הלקוחות שהצטרפו למועדון החדש והייחודי שופרסל SUPREME נהנים מדי יום מצבירת מטבעות בקניות בשופרסל וברשת Be ומממשים אותם ביותר מ-100 רשתות ומסעדות.
בנוסף נהנים לקוחות המועדון ממבצעים ומקופונים מותאמים אישית וחוסכים בסל הקניה שלהם".