עשרות בעלי כלבים נדהמו בימים האחרונים לגלות ששקי אוכל במשקל 20 ק"ג של "בונזו", המשווקים על ידי חברת "ביו-פט", שינוי את צבעם באופן שנראה כמו עובש וריקבון, ועוררו חשש שמא מדובר בפגם שעלול לסכן את חיי חבריהם הטובים ביותר. בעלי חנויות בעלי החיים שמכרו את השקים נאלצו להחזיר את כספם של הרוכשים או לאפשר להם לרכוש שקי אוכל מחברה אחרת עד לבירור העניין.
"קניתי שק של 20 ק"ג של בונזו לפני כמה ימים. כשפתחתי את השק גיליתי עובש וטחב. ריח ממש מסריח. אני לקוח ותיק של החברה וזה לא קרה לי מעולם", סיפר בעל כלב מאזור השרון, "הגעתי לחנות להחזיר את השק ושם אמרו לי שיש עוד לקוחות שהחזירו שקים בגלל עובש. הבנתי שהייתה תקלה בסדרה מסוימת של בונזו אבל אף אחד לא טרח לעדכן את הלקוחות או את בעלי החנויות. הם שכחו שלפני כמה שנים כלבים מתו בגלל אוכל מקולקל".
עוד ב-mako כסף:
- מסחר באמזון הוא לא לבעלי לב חלש
- העיתונאי שהחזיר בכוחות עצמו את המחאה לרוטשילד
- שישה דברים שדווקא זולים יותר בישראל
בעלת חנות לבעלי חיים באזור השפלה גילתה כי כמה לקוחות שלה החזירו את השקים בגלל העובש שגילו בתוכם: "היו לי שמונה לקוחות עד עכשיו שגילו את העובש והחזירו לי את השקים. עדכנתי את החברה ועד שלא אדע מה קרה ובאילו תקלה מדובר אני לא מוכרת יותר את השקים האלה. השם שלי חשוב מאוד ואם יש תקלה אני רוצה לדעת עליה מהחברה ולא מהלקוחות".
לדבריה, אף גורם בחברה לא יצר איתה קשר, ולא היה פרסום על בעיה בייצור של שקים מסוימים. "צריך לקוות שכלבים שאכלו את מהשקים האלה לא נפגעו. כי אם יש בעיה למשל במרכיב התירס זה יכול להיות קטלני", היא אומרת.
גם בעל חנות לבעלי חיים בעפולה אישר שכמה מלקוחותיו החזירו לו בימים האחרונים שבעה שקים של אותה סדרה בעייתית. "בהתחלה הלקוחות חשבו שזו תקלה שלנו מהחנות שלא אוחסן כמו שצריך, אבל התברר לי לאחר חקירה מעמיקה שמדובר בתקלה בייצור ועדכנתי את החברה בעניין. הבנתי שהם תקנו את התקלה אבל לקוחות עדיין באים עם השקים שקנו ומתלוננים על העובש", אמר.
חברת ביו-פט, מקבוצת מעברות, משווקת את בונזו למאות חנויות לבעלי חיים, רשתות שיווק וחנויות נוחות ונחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחום. כעת בעלי החנויות מאשימים אותה בניסיון להסתיר את התופעה מבעלי חנויות ומלקוחות.
"גם אם יש תקלה נקודתית, זה דבר שקורה לפעמים. היה מצופה מהחברה שיחשפו את העניין הזה בפני הציבור כדי למנוע אי נעימות ופגיעה בכלבים ולא יעלימו את זה. היא חברה מוכרת שנים רבות וככה לא מתנהלים", זועם בעל חנות מהמרכז, "אני מקווה שהם לקחו את השקים לבדיקות מעבדה לברר מה מהות התקלה".
בחברה בחרו לא להתייחס לדרישה לדווח על התקלה ללקוחות ולבעלי החנויות. ביו-פט אמנם דיווחה למשרד החקלאות על הפגם בייצור, אולם עשתה זאת רק אתמול (ב'). מהחברה נמסר: "בעקבות פניית לקוחות בנוגע לשינויים בצבע של חלק מהגרגירים (הלבנה חלקית) בבונזו בשר ובונזו סניור שהתגלו מספר שבועות לאחר יציאת המוצר מהמפעל, המוצרים עברו סידרת בדיקות המאשרות את בטיחות המוצר ושללו הימצאות עובש. משרד החקלאות עודכן.
"המוצרים בטוחים לשימוש, איכותיים ומזינים והפגם שנוצר הוא פגם ויזואלי בלבד. החברה פועלת על פי תהליכי איכות מובנים ומחמירים, נמצאת בפיקוח וטרינרי שוטף ומטפלת במלוא הרצינות בכל פניה. עוד יודגש כי שינויים בצבע הגרגירים יכולים להופיע במזון שאינו מכיל צבעי מאכל.
"בכל שאלה, ניתן לפנות למוקד שרות הלקוחות בטלפון 1-800-60-20-30 או דרך אתר האינטרנט של החברה BONZO.CO.IL".
ממשרד החקלאות נמסר: למען שמירה על בריאות בעלי החיים ורווחתם, עם קבלת הדיווח השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות דרשו מחברת ביו-פט דיווח מקיף לרבות תוצאות בדיקות המעבדה שבוצעו על ידיה והנושא נמצא בחקירת המשרד".
יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il