התקופה הנוכחית לא פוסחת ככל הנראה על אף ישראלי, וכולם מנסים לשמור על הבריאות, אבל גם לשמור את הראש מעל המים מהבחינה הכלכלית. ענף המסעדנות היה מהראשונים לספוג מכה קשה, כשכבר בשבועות בטרם התפרץ נגיף הקורונה באופן משמעותי בארץ, הישראלים מיעטו ביציאות למסעדות ובאכילה בחוץ. בהמשך נאלצו מרבית המסעדות לסגור את הדלתות ולעבור לפעילות במתכונת של משלוחים. חלק מהמקומות עברו למערך משלוחים בפעם הראשונה במהלך תקופה זאת ולו במטרה לשרוד.
אחד משירותי משלוחי המזון הפופולאריים ביותר בתקופה, הוא וולט- מותג חדש יחסית בשוק, שהחל את פעילותו בשנת 2018 והביא למהפכה של ממש בשירותי המשלוחים למסעדות הן מבחינת זמנים והן מבחינת נוחות הזמנת המשלוח. עם זאת מתחילת הפעילות של וולט בשוק המסעדנות המקומי, טוענים מסעדנים רבים כי עלויות העמלה שגובה חברת המשלוחים הפופולארית מהמסעדה גבוהות במיוחד. בוודאי בעבור עסקים מתחום המזון שפועלים על אחוזי רווח נמוכים באופן יחסי.
כעת, בניסיון נואש להמשיך לפעול במתכונת הקיימת, התעוררה מחאה של ממש בקרב המסעדנים שעדיין פועלים במשלוחים, שמבקשת מוולט להוריד את גובה העמלה שנגבית מהמסעדה על כל משלוח, מעשרים וחמישה אחוזים, לחמישה עשר, לנוכח הקשיים הרבים שפקדו את הענף בעקבות וירוס הקורונה. "בלי מסעדות גם וולט לא תשרוד", כך נכתב בפוסט המחאה אותו פרסם במקור הפרסומאי יוסי לובטון, וזכה מאז לתמיכה של מאות מסעדנים בערים בהם פועל שירות המשלוחים. כולם קוראים להתחשבות של חברת המשלוחים במסעדנים לאור המצב.
מסעדנים רבים בוחרים לעבוד עם וולט הן בגלל החיסכון בכך שנמנעות מהן ההוצאות הכרוכות בבניית מערך משלוחים עצמאי, עם זאת גם מסעדות רבות שיש להן מערך משלוחים עצמאי עובדות עם החברה משום שהיא מספקת גם לקוחות פוטנציאליים רבים שמשתמשים בשירות באפליקציה או באינטרנט. בימים אלה, מעלים חלק מהמסעדנים גם את המודעות לכך שכדאי לעתים לבדוק האם אותה מסעדה שרוצים להזמין ממנה מפעילה גם מערך משלוחים עצמאי שלעתים מציע מבצעים משתלמים יותר מאלה שקיימים בוולט.
>> "מסתכלים עלי כמו המשיח, נהג מחא לי כפיים"
במהלך התקופה האחרונה התקיימו פגישות של עמותת מסעדנים חזקים ביחד וחברת וולט, עוד בטרם המחמאה וננקטו מספר צעדים על ידי החברה, כמו מתן אפשרות לשינוי מערך התשלומים של המסעדות לוולט, עם זאת העמלה לא שונתה. חשוב לציין שגם חברות משלוחי מזון נוספות כמו תן ביס גובות עמלות שנטען לעתים קרובות כי הן גבוהות, עם זאת לפחות במקרה של תן ביס מדובר על חברה שמבוססת פחות על משלוחים ונתח מרכזי יותר של פעילותה מתבסס על כרטיסים מוטענים בשימוש על ידי מאות אלפי עובדים בארוחות במסעדות, ונמצא בימים אלה ברובו בהשעיה.
מוולט נמסר בתגובה: "לצערנו, היות שוולט איננה חברה רווחית אין ביכולתנו להוריד את עמלות המשלוחים מבלי לפגוע בהכנסות השליחים ובהפעלת השירות. מעבר לכך, העמלה הנגבית זהה לעמלה של כל המתחרים שלנו בשוק לאור העלויות הגבוהות בהפעלת שירות זה. הורדת העמלה לא תאפשר את המשך פעילותה של חברת וולט, ולא תהווה פתרון מספק למסעדנים. נדרשת התערבות ממשלתית משמעותית על מנת לסייע להם. לצד זאת, המסעדנים הם השותפים שלנו ולכן נקטנו במספר צעדים על מנת להקל עליהם, ביניהם העברת התשלום למסעדות פעמיים בשבוע, ביטול עמלות להזמנות באיסוף עצמי וקידום עסקים מקומיים באפליקציה ובסושיאל. אנחנו ממשיכים להעניק שירות למאות מסעדות אשר עובדות איתנו ולאפשר לאלפי שליחים עבודה גם בימים אלו. אנו מחזקים את המסעדנים ומקווים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר."
מתן ביס לא נמסרה תגובה.