רשת GOOD PHARM השיקה הבוקר (ג') את הסניף הראשון שלה ברחוב קינג ג'ורג' הסואן בתל אביב, כאשר הקונספט המרכזי שלה חד וברור: מוצרים בעשרה שקלים בלבד. הקופיקס של עולם הפארם הוא אולי המשפט הקלישאתי ביותר שיכולנו להוסיף כאן, אבל ככל הנראה לשם חותרים היזמים אדם פרידלר (30) ואוהד סנדלר (31) – רשת דיסקאונט המתכננת מהפכה של ממש.
בין 1,200 המוצרים על המדפים מצאנו מוצרי טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרי תינוקות של השמות המוכרים בשוק: L'oreal Elvive, סטייל, דאב, פינוק, אקווה פרש, רקסונה, AXE, ניוואה, ד"ר פישר, קרליין, קולגייט, Oral-B, אולוויז, דורקס, קלינקס ועוד. בהמשך יגיעו אף מוצרי אופטיקה כעדשות מגע ומשקפיים תחת מותג הבית "GOOD", כמו גם אביזרי שיער ומוצרי טיפוח לשיער.
עוד ב-mako כסף:
- 1 מכל 4 ישראלים רוצה לפרוש בחו"ל
- השירות שגרם ללקוח לזרוק את תמי 4 לפח
- למה צריך להפסיד יום עבודה בשביל ספה?
ואם תהיתם - כמעט כל המוצרים מוצעים בגודלם המקורי, מה שגורם לנו בעיקר לתהות, באיזה שלב במהלך חיינו הפכנו לכאלו פראיירים? על אותם מוצרים בדיוק, ללא תווית אחרת או אריזה שונה, אנחנו משלמים כפליים, לכל הפחות, מה המשמעות לגבי הקופון שגוזרים עלינו?
פרידלר וסנדלר יצאו למסע לפני כשנה, יזמים צעירים, אנרגטיים וחדורי מטרה לייצר תחרות בשוק רשתות הפארם. השניים ניגשו לספקים השונים – ולהפתעתם הרבה גילו שמוצרים רבים ניתן למכור בעשרה שקלים ועדיין לייצר רווח ראוי. פרילדר מסביר שמדובר בשילוב בין לחץ על הספקים להוריד מחירים, ובנוסף עבודה מול חברות קטנות יותר.
היזמים החליטו לוותר על בית מרקחת, שבדרך כלל ניתן למצוא בכל רשת פארם. "כשאנחנו מחפשים לוקיישנים לסניפים חדשים הדגש הוא על אזורים הקרובים לבתי מרקחת פרטיים", מגלה פרידלר ומוסיף כי בהמשך יציעו תרופות ללא מרשם, ומחכים לאישור משרד הבריאות לאחר פתיחת העסק. בנוסף, השניים החליטו לא להוסיף אגף בישום. "אפשר להביא בישום במחיר של עשרה שקלים, אבל זה לא התאים ל-Look & feel של הסניף והתחושה הייתה יותר של בזאר, אז החלטנו לוותר על הבשמים".
בסניף הראשון הושקעו 1,200,000 שקל. עד סוף השנה צפויה הרשת לפתוח עוד כ- 25 סניפים חדשים בערים רחובות, פתח תקווה, חולון, ראשון לציון ועוד.
המשקיעה מאחורי הרשת היא משפחת גראס, פילנתרופים יהודים־אמריקאים שהקימו בארה"ב את רשת הפארם הגדול Rite Aid. בדומה ל-GOOD PHARM, האסטרטגיה של רשת הענק בתחילת הדרך הייתה למקם את הסניפים במרכזי ערים, ברחובות סואנים, ללא בתי מרקחת בתוך החנויות.
ייתכן ואנו צעד אחד לפני שינוי בעולם הפארם הישראלי. לפני מספר ימים אישרה הממשלה הקלות ביבוא תמרוקים בכדי לעודד יבוא מקביל - אלו, כמובן, טרם נכנסו לתוקף. בינתיים, הסניף הראשון של הרשת הוא יריית פתיחה מוצלחת לתחילתה של מהפכה.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il