לא צריכים – לא צורכים
כאשר אתם מתלבטים לגבי כדאיות הרכישה זכרו שאת מה שאתם צריכים לקנות הגדרתם כבר מראש, במרבית המקרים, לפני שיצאתם מהבית. אל תתפתו לקנות מוצר שלא תכננתם לקנות.
בדקו את המזווה והמקרר
היזכרו במוצרים שקניתם בכמות גדולה מדי ושהשלכתם לפח כי תוקפם פג או כי התקלקלו.
הכינו רשימה
הכינו רשימת מוצרים שלהם תזדקקו בשבוע הקרוב. תוכלו להכין תפריט משפחתי שבועי ועל פיו תוכלו להכין את הרשימה.
השוו מחירים
רשתות השיווק מחויבות לעלות לאינטרנט את מחירי המוצרים השונים. תוכלו להשוות את מחירו של הסל שאותו תרצו לקנות בסופרים בסביבתכם.
היצמדו לרשימה
הגעתם לסופר? זכרו שאת כל מה שאתם צריכים לקנות כבר הגדרתם בבית. אל תתפתו לקנות במבצע מוצר שלא נכלל ברשימה שהכנתם.
הגיעו לסופר שבעים
אנשים רעבים קונים יותר ופחות בריא - ממחקרים עולה כי אפילו מחסור קצר-טווח במזון (חמש שעות בלבד) עלול להביא לשינוי בבחירת מוצרי המזון ולהביא לרכישה גדולה יותר של מוצרי מזון פחות בריאים.
לקחת את ילדים או לא?
אם לוקחים את הילדים לסופר, הגדירו מראש ובתוספת הסברים את הסכום שאתם מקציבים לכל ילד. נצלו את הקנייה להעברת שיעור בחינוך פיננסי: איך משווים בין מחירי מוצרים, איך בוחנים מבצע ואיך מוותרים.
העדיפו קניות במקום מוכר
כשקונים בסופר מוכר, אנחנו יודעים היכן המוצרים נמצאים על המדפים וקל יותר למצוא את המוצרים אותם רצינו לקנות, זמן השהיה יהיה קצר יותר וסל הקניות קטן יותר.
מחשב מסלול מחדש
מוצרי החובה בקנייה ממוקמים, שלא במקרה, בצד המרוחק מהכניסה. הסיבה? כדי שהקונה יחלוף על פני עשרות מטרים של מדפים, בדרכו ללחם ולחלב וייחשף לפיתויים ולמבצעים. נסו להיצמד למסלול לפי המצרכים ברשימה.
קנייה באינטרנט לפעמים זולה יותר
מחירי המזון הנרכשים באינטרנט ירדו בשנים האחרונות והם דומים למחירים בסניפים. אמנם, יש לשלם עבור המשלוח, אבל חוסכים דלק וזמן ומצמצמים את הפיתוי בקניית מוצרים שלא תכננתם לרכוש.
בסוף היום המחיר יורד
ערכו קניות בשווקים הפתוחים, בייחוד לקראת סוף השבוע או בסוף היום, כאשר המחירים יורדים.
גודל העגלה
מיעוט מוצרים בעגלה ענקית יוצר בתת-מודע שלנו תחושה שלא קנינו מספיק מוצרים ושחייבים למלא את העגלה, כדי שתיראה יותר שופעת. מה עושים? יש עגלות קטנות בסביבה? או סלסלות? השתמשו בהן אם אפשר.
כל כמה זמן?
מומלץ לערוך קניות פעם בשבוע במרוכז לכל השבוע. השלמות במכולת עלולות לשבש את תקציב הקניות. לכן עדיף לערוך קנייה מרוכזת בסופר ובכך לבטל את הצורך בקניות השלמה במכולת. אם כבר הולכים למכולת, לעולם לא לפתוח חשבון ולרשום. שלמו מיד בעבור מה הקנייה.
המחירים הם כבר לא סוד
רשתות השיווק מחויבות לפרסם באינטרנט את מחירי מוצרי המזון בכל סופר. אתרים שונים עורכים השוואות לפי נתונים אלו. הגדירו סל והשוו מחירים. כמו כן, באתרי קניות און-ליין של הרשתות השונות ניתן להתרשם ממחירי המוצרים ברשת ומהמבצעים.
מי עומד מאחוריי ומכל צדדיי
מוצרים בגובה היד והעיניים הם מוצרים יקרים יותר מהמוצרים הממוקמים במדפים העליונים והתחתונים. השוו בין מחירים לפי אותה יחידת מידה: רשתות השיווק מחויבות להציג את המחיר ליחידת מידה (100 גרם מוצר או 100 מ"ל לנוזל). לא מוצאים את המידע? כנסו למחשבון שבטלפון וחלקו מחיר לכמות. כך תוכלו להשוות בין שני מוצרים שגודל אריזתם שונה.
שקילת מוצרים
מומלץ לשקול מוצרים בתפזורת במשקל המוצב לשימוש הקונים
מבצעים : בדקו את המבצע האמיתי
השוו את המחיר במבצע לא למחיר המקורי שמצוין בשלט אלא למחיר האמיתי, זה שמאפיין ומייצג את מחיר המוצר לאורך השנה.
קראו את האותיות הקטנות
בדקו את תנאי המבצע, וודאו שהמבצע לא מיועד רק "לחברי מועדון" או שתקופת המבצע הסתיימה במקרה שלשום.
הגעתם עד לקופה, סיימתם את הקנייה
אל תתפתו למבצעי הקופה. אל תשלמו על מזון בתשלומים.
בדקו את החשבונית במקום
מצאתם טעות, בקשו החזר כספי.