בעידן הצריכה המוגזמת שלנו הפרסומות קופצות, הבאנרים שוצפים והפוסטים הממומנים מתקיפים. מציעים לנו כל הזמן לקנות הכל. עכשיו. במבצע. רק דבר אחד חסר בכל השפע הזה – כמעט תמיד המחיר שנצטרך לשלם מוסתר מאיתנו. ואני לא מדברת על המחיר הנפשי, הסביבתי, האקולוגי, החברתי. עזבו את זה עכשיו. אני מדברת על כמה-שקלים-לעזאזל-אתם-רוצים.
אני מחפשת דירה. אני מחפשת נעליים. אני מחפשת כיסאות לפינת אוכל. מזנון טלוויזיה שחברה צריכה מציץ לי בפיד. אני יודעת את התקציב שלי, אני יודעת את שלה, אני רוצה להתאבזר ולעזור ולעבור. אבל המידע הכל כך סודי הזה לא מופיע.
אתה משכיר דירה, אתה כותב על זה פוסט בקבוצת נדל"ן – למה אתה לא כותב את מחיר השכירות? ממה אתה כל כך חושש? למה צריכים 73 איש להגיב "מחיר בבקשה"? למה אתה צריך לכתוב 73 פעמים "עניתי בפרטי". למה אתה צריך לענות בפרטי ל-73 אנשים? כדי לגלות שזה לא רלוונטי? שיש להם 4,000 שקל פחות ממה שאתה רוצה?
אתם חנות גדולה שמוכרת רהיטים – למה אתם מרגישים צורך להסתיר כמה עולה השולחן? אתם באמת חושבים שזה מגדיל את המכירות? כי באופן אישי (וקבוצתי, בדקתי) הסיכוי שאתקשר או אשלח מייל לברר אפסי. הטרחה שאתם גורמים לי תגרום לי לוותר על השולחן הלא יוצא דופן שלכם.
נראה לכם שאיקאה מוכרים פחות מביתילי כי הם מגלים את המחיר בקטלוגים שלהם? לא נראה לי. בדיוק כמו שזארה לא מוכרים פחות מקסטרו למרות שהמוכרים שלהם לא מטרידים כל לקוח שנכנס ומתעקשים לעזור לו שוב ושוב בכפייה (עניין לדיון אחר).
הרי סקאלת המחירים על מוצרים רחבה מספיק כדי שלא יהיה לנו מושג מתמונה אם פריט עולה 300 או 3,000 שקלים, ונציג המכירות שלכם לא ישכנע אף אחד לשלם 3,000 במקום 300. אז די עם זה, תנו לנו בבקשה את הפרטים הבסיסיים – מידות, צבעים, כתובת – ומחיר – ותחסכו לנו את הזמן. כי זמן שווה כסף. כמה כסף? אכתוב לכם בפרטי.