שבועיים לפני ראש השנה והעליות במחירי המוצרים, במיוחד אלו שאנחנו צורכים בחג, עולים בעשרות אחוזים. בקירה של המועצה לצרכנות מצאה, כי ביחד למחירים בשנה שעברה, את העליות חדות ביותר במחיר ניתן למצוא דווקא המוצרים המבוקשים ביותר לחג: העופות, הבשר, הירקות והתבלינים.

את הקפיצה המשמעותית ביותר במחיר עשו העגבניות שמחירם התייקר ב-72 אחוזים, אך גם מוצרים אחרים בסיסיים התייקרו מאוד. על שמן זית תשלמו השנה כ- 40 אחוזים יותר מאשר מחירו אשתקד. גם כל המוצרים המרכיבים את המנות העיקריות בחג תשלמו יותר: מוצרי עוף טרי (35 אחוזים), בשר (10 אחוזים) ודגים קפואים (8 אחוזים). על ירקות טריים תשלמו בממוצע 20 אחוזים יותר, ואם תבחרו לצרוך אותם בצורתם הקפואה- תשלמו 35 אחוזים יותר מאשר בשנה הקודמת. גם התבלינים (עלייה של 8 אחוזים) והשימורים (עלייה של 11 אחוזים) מתייקרים, מה שמשאיר את הצרכן הישראלי עם הוצאות אדירות לחג הזה.

איפה אפשר למצוא את הסל הזול ביותר לחג?


מתוך 770 מוצרים הנפוצים יותר ברשתות, בדקו המועצה לצרכנות היכן ניתן למצוא את הסל הזול ביותר. בבדיקה השתתפו 25 רשתות- אנחנו בחרנו את 15 המוכרות ביותר ובפריסה הרחבה ביותר.מהבדיקה עולה כי רשת הזולה ביותר רמי לוי, והיקרה ביותר מגה בעיר הפרש ביניהן כמעט 20 אחוזים (הפער גדל מול בדיקה קודמת אז היה 18 אחוזים).

ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר קשת טעמים והיקרה ביותר מגה בעיר – עומד על 12 אחוזים (גדל מפעם שעברה אז היה 9 אחוזים). ההפרש בין רשת הדיסקאונט הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר קרפור היפר- 4.6 אחוזים (אין שינוי לעומת בדיקה קודמת).

"סל הקניה לצרכן המשיך ועלה במובהק ביחס לבדיקה לפני כשנה ב- 7 אחוזים בסך הכל, דבר שפוגע בכלל ציבור הצרכנים. נדמה שחלק מרשתות השיווק, היבואנים והיצרנים כלל לא מתכוונים להתחשב בציבור וכל מטרתם – להגדיל את הרווחים שלהם", נמסר מהמועצה. "אנו ממליצים לצרכנים לבצע השוואת מחירים בין הסניפים שנמצאים באזור שלהם, באמצעות האתר "פרייסז" – כלי זמין וחשוב להורדת עלות הסל".