בדרך כלל אנחנו לא עוסקים כאן בנושאי צרכנות פיננסית, אבל לפעמים, כמו במקרה של מבצע הנקודות של לאומי קארד, זה פשוט מתחייב. כולם כבר יודעים שצבירת נקודות (או כוכבים) בכרטיסי האשראי שווה פחות או יותר לכלום.
הנקודות מהקניות השוטפות מצטברות ואין מה לעשות איתן. גם בלאומי קארד מבינים את זה ולכן הם יצאו במבצע נהדר: "עזבו נקודות, אנחנו נפנק אתכם ונמיר את הנקודות שצברתם לכסף".
זה באמת נשמע טוב, אבל רק עד שבוחנים את תנאי המבצע. לאומי קארד קבעה יחס המרה של שקל אחד תמורת 100 נקודות, כשהמינימום הוא 25 שקל. כלומר, כדי להגיע למינימום הזה צריך לצבור 2,500 נקודות.
מכיוון שנקודה נצברת לאחר שרוכשים בכרטיס בסכום של 250 שקל, חישוב פשוט מראה כי כדי לצבור 2,500 נקודות, הלקוח לצריך הוציא 62,500 שקל. אבל הלקוח הממוצע של החברה מוציא מדי חודש 2,600 שקל באמצעות הכרטיס שלו. כלומר, לאותו לוקח ממוצע יידרשו לא פחות משנתיים של שימוש מלא בכרטיס, כדי לקבל בסופן מתנה של 25 שקל. עכשיו זה כבר נשמע פחות טוב.