תשומת הלב שמקדישים לחיפוש עבודה לפי מודעות על משרות פנויות באתרי החיפוש באינטרנט ובעיתונות, עשויה להתגלות כמבוזבזת לפחות משלוש הסיבות הבאות:
- תחרות עם כל אלפי המחפשים הצופים באותן מודעות ושולחים קורות החיים לפי המבוקש בהן.
- מודעות רבות שמתפרסמות הן פקטיוויות ומטרתן לשדר הצלחה ושגשוג של החברה, גם כשאין בכוונתה לגייס אנשים נוספים.
- מודעות רבות הן של חברות כוח אדם, המבקשות לעבות את מאגר המועמדים הפוטנציאליים, גם כשאין ביקוש קונקטי למשרות המפורסמות במודעה.
עדיף לפיכך לחפש עבודה בדרכים האקטיביות הבאות.
פנייה יזומה לארגונים
ערכו רשימה של הארגונים שבהם מועסקים עובדים שיש להם פרופיל מקצועי דומה לשלכם.
השיגו את פרטי ההתקשרות עם רכזי הגיוס בארגונים אלה (עדיפות לטלפון סלולרי, אחריו לטלפון במשרד ולבסוף כתובת מייל).
השיגו את רכז הגיוס (באחד האמצעים מהסעיף הקודם) ושאלו אותו אם יש בארגון תפקידים המתאימים לפרופיל שלכם.
שילחו אליו את קורות החיים.
בשום אופן אל תסתפקו בפניה דרך מתווך (מזכירות הארגון ואף מזכירה אישית), שכן בצמתים אלה מצטברים קורות חיים רבים ורוב הסיכויים שיילכו בדרך כל ספאם (אם תשלחו במייל) ופסולת נייר (אם תשלחו בפקס).
אחרי כמה ימים צרו קשר שוב, וודאו שקורות החיים הגיעו (בכך אתם גם מעלים את המודעות של איש הקשר אליכם, ובעת הצורך שמכם יעלה באופן טבעי).
אם המגייס או נציגו לא חזרו אליכם בתשובה שלילית חד משמעית, הרשו לעצמכם להיות נודניקים, ובקשו בנימוס ובעדינות לבדוק היכן עומדת הגשת המועמדות שלכם לחברה.
פניה ישירה לגורם המגייס נותנת לכם יתרון בכך שאינכם מתמודדים עם מאות מועמדים נוספים, שכן המשרה עדיין לא פורסמה. חיפושכם הופך לספציפי, ממוקד ישירות למקבלי ההחלטות, ומשדר יוזמה ואקטיביות (תכונות שנדרשות למשרות רבות).
שימוש בקשרים ובמידע פנימי
בררו אצל חברים ומכרים ואצל כל אדם שאתם פוגשים אם שמעו על משרה פתוחה בארגון שלהם. פנו למנהלים, קולגות, ספקים, ולקוחות ממקומות עבודה קודמים ובררו גם אצלם אם שמעו על תפקידים מתאימים פנויים.
החמן כרטיס ביקור שבו יופיעו תיאור הכישורים וההכשרות שלכם וכן פרטי התקשרות אתכם, והגישו אותו לכל מי שאתם מדברים איתו בנוגע לחיפוש עבודה. כרטיס יאפשר למי שמסרתם אותו בידיו להגישו למקבלי ההחלטות, בליווי המלצתם.
יצירת הזדמנויות לקשרים חדשים וחידוש ישנים
בקרו בכנסים מקצועיים של תחום עיסוקכם, הסתובבו בהם, הציגו את עצמכם, נהלו אינטראקציה עם אנשים שיכולים לקשר אתכם ליעדכם.
סביר להניח שרבים ממי שלמדו איתכם באוניברסיטה פעילים ועובדים בתחום שלכם. נסו להגיע אליהם. היום זה קל דרך הרשתות החברתיות למיניהן.
ברוח זו פנו למרצים מימי לימודיכם, שיחה איתם יכולה להניב מידע חשוב על המתרחש בשוק.
פרסום עצמי
פרסמו מודעה עם פרטיכם כמחפשי עבודה באתרים רלוונטיים ובאמצעי התקשורת המקצועיים לתחומכם.
לדוגמה, ירחון אלקטרוניקה שפונה לשוק מהנדסי האלקטרוניקה יכול להיות מתאים למהנדס אלקטרוניקה שמחפש עבודה.
פנייה לחברות השמה
פנו לחברות השמה שמתמחות במשרות מהתחום שלכם.
חבל להשקיע זמן ומאמץ בפנייה לחברת השמה שעולם התוכן שלה שונה משלכם, ומומלץ להתמקד ולבחור חברת השמה המתמחה בפלחי שוק מסוימים, במשרות מסוימות, או בדרגים מסוימים.