מאת: רני רהב
מלחמת העולם הכלכלית השנייה פרצה בספטמבר 2008 בעוצמה 7.5 בסולם ריכטר (*עוצמתה של רעידת האדמה החזקה ביותר שנמדדה הינה 9.5 בסולם ריכטר) ולדעתי הייתה שווה בעוצמתה למלחמת העולם הכלכלית הראשונה שפרצה בשנת 1929, עת התמוטטה הבורסה בניו-יורק.
לשמחתנו, העולם הגלובלי הוא עולם חזק שמצליח להתמודד בכבוד עם המלחמה הזו. אנשי יחסי הציבור, הפרסום, השיווק והקד"מ הם חלק בלתי נפרד מהחיילים בשדה הקרב, אשר נלחמים בשטח מול אש חיה.
בימים אלה אנו צופים ברגיעה מסוימת, אם כי לא וודאית. זוהי התקופה והזמן לעבור מהתקפה אגרסיבית להתקפה אסטרטגית מחודדת וממוקדת, כדי לנסות ולעודד את הציבור הרחב. זוהי התקופה שהציבור הרחב בעולם ובישראל מבקש מעט אור במנהרת הפחד ששוררת בישראל ובעולם מאז פרוץ מלחמת העולם הכלכלית השנייה.
זה הזמן לצאת ולהתמודד בחזית: לעודד מחדש את הצריכה (גם הצריכה היקרה), לומר לאלה שעוד יש להם (ויש רבים כאלה והם דווקא הלא מפורסמים שבינינו) לצאת ולקנות.
ביום שאולמות תצוגות הרכב וחנויות היוקרה יתחילו להתאושש, תושבי הארץ הזו והעולם יתחילו לראות אור מנצנץ ממנהרת זמן ארוכה ובלתי מתפשרת.
במידה וקברניטי היח"צ, הפרסום, השיווק והקד"מ בישראל ובעולם ימשיכו באסטרטגית התקיפה הרגלית, ואני בהחלט מדמה זאת לחיילים בשדה הקרב, הכלכלה תמשיך להתרסק והפיטורים רק יגברו.
אל תקראו להורדה בהוצאות האישיות, ואל תפחדו להיראות כשאתם "מבזבזים" כסף בחנויות. אם נשכיל לייצר מעגל קנייה חדש נתחיל לראות תוצאות באופן מיידי. זה הזמן לקרוא לקברניטי העולם הכלכלי העולמי והישראלי להתחיל לשחרר תקציבים, במשורה אך בהתמקדות רבתית, בשאיפה לתזוזה קלה לעבר כלכלה מתחדשת.
הקריאה הזאת היא לצעירים, לסטודנטים ולמבוגרים כאחד. גם אני בצעירותי, בתקופת משבר כלכלי, הייתי מלצר באולמות אירועים ומכרתי פרחים בצמתים, על מנת שיהיה לי את הכסף הנוסף לקנות דברים שישמחו אותי. ויעשו לי מצב רוח טוב. בסוף היום, זוהי גם תרומה קטנה להתאוששות הכלכלה.
בתפילה כנה לימים טובים.
הכותב הוא יו"ר רן רהב תקשורת ויחסי ציבור, חבר בצוות החשיבה לוועידת תקשורת ונתח שוק