יוסי שריד: ערב של עלבון לאינטליגנציה
"היה משעמם במיוחד", אומר השר לשעבר יוסי שריד, "יכולנו לראות שאין לאף אחת מהמפלגות מה לומר. אף פעם המשדרים האלו לא היו פאר היצירה אבל השנה ממש אין שום כותרת".
ובכל זאת?
"אין בכל זאת. לא הייתה שום הבלחה או הברקה, היה ערב בלי שום דבר ראוי לציון, ערב של עלבון לאינטליגנציה".
טוב, לפחות הכרנו את ההורים של ציפי לבני.
"אני לא אוהב שמועמדים מביאים קביים להישען עליהם. בכלל, כל הממליצים זה דבר מיותר - פוליטיקאים ממליצים על פוליטיקאים, קולגות ממליצים אחד על השני. יום אחד עוד נבוא איתם חשבון על כל ההמלצות האלו".
אז מה המסר שקיבלת מהמפלגות?
"המסר הוא שהן לא רוצות לשנות שום דבר. אף אחד לא דיבר על שינוי, דיברו רק על מלחמות. ביבי נראה זקוף כאילו תקעו לו איזה דגל, ציפי לבני נראתה כמו בובה שמדקלמת את מה שאמרו לה האדלרים (אדלר חומסקי, מנהלי הקמפיין – י.פ), ברק נראה כאחד שמתייסר מכך שנפרד מהמלחמה בעזה. אף אחד לא דיבר על שלום, הם היו מרוכזים בעיקר בללכלך זה על זה. מי שהרוויח מכל העניין הזה אלו משרדי הפרסום, שעשו הרבה כסף, והחטא הכי כבד הוא חטא השעמום, גם מצד הצורה וגם מצד התוכן. ואם זה משעמם, אז מי צריך את זה בכלל?".
גיא מרוז: לניצולי שואה אין מספיק כסף לגראס
"אהבתי נורא את הנכים", אומר העיתונאי גיא מרוז, "ממש כמעט התעורר בי חשק להיות נכה. תשדיר ענק, אינטליגנטי, עשוי טוב, פאר היצירה, הדבר הכי טוב שנעשה בשנים האחרונות בעיניי".
מה דעתך על החיבור בין "עלה ירוק" לניצולי השואה?
"איזה קמפיין מטומטם. זה תשדיר ממש אווילי, דבר אידיוטי לחלוטין. אני גם חושב שמה שהם לא הבינו במיזוג שלהם, זה שלניצולי השואה אין מספיק כסף לקנות גראס".
מה עם המפלגות הגדולות?
"שכנעו אותי, אני מאמין לכולם – כי כולם עכשיו בעניין של הכפשות. אף אחד לא בשלטון, אולמרט הלך, זה מצב שאף פעם לא היה, מצב מאוד מוזר".
מה לגבי התשדיר של אהוד ברק?
"תשדיר נורא, אין לתאר כמה זה אידיוטי. אני חושב שברק יצטרך להתנצל שוב בפני עדות המזרח על שלא הבינו את התשדיר שלו. וההורים של ציפי לבני - כמעט השתכנעתי לבחור בהם ואז הבנתי שהם לא רצים באמת. הכול היה נורא מטומטם, אנחנו חייבים לבחור בין אוויל א' לאוויל ב'. אנשים אינטליגנטים באמת לא יבחרו".
חיים יבין: תחרות בין כוכבי קולנוע
לא חידשו לי שום דבר. כולם עסקו בקמפיין נגטיבי שמשמיץ את היריב. 'ביבי אני לא מאמין לו' ו'ציפי לבני זה גדול עליה' אלו לא סלוגנים שישנו דעות. זו בושה וחרפה שאף אחד לא נכנס לנושאים החשובים עצמם, לא הייתה פה איזו במה אידיאולוגית כמו בעבר. אף אחד לא הזכיר שלום, פלסטינים, ירושלים, כלכלה. התרכזו רק באישיות של המועמדים, בלכלוך על יריב או בכתרים למועמד שלך. זו תחרות בין כוכבי קולנוע".
תשמע, העם מחפש מנהיג ללכת אחריו.
"מצוין, אבל הרעיונות האידיאולוגים נעלמו, הם מחפשים רייטינג ולא מתעסקים בתכנים. למה קדימה יותר טובה? מה תוכנית הפעולה של אדון ביבי? מחפשים או ללכלך או להפוך את המועמד שלך לכוכב. בעיניי זו תעודת עניות".
יש תשדיר שבכל זאת אהבת?
"את זה של חד"ש. הם עם קבוצת הצעירים תוססת והם ניצלו את הזמן הכי טוב".
מה אתה חושב על האיחוד בין "עלה ירוק" לניצולי השואה?
"הוכחה נוספת שצריך לעלות את אחוז החסימה. לא צריך את כל הרשימות הקיקיוניות האלו שמביאות כל מיני דברים ביזארים. אם לאנשים יש דרישות פרטניות שיעשו את זה דרך המפלגות הגדולות".
ג. יפית: הלו, אנחנו רוצים לבחור ראש ממשלה
"הקמפיינים של ביבי, לבני וברק לא עניינו", פוסקת אשת הפרסום ג.יפית, "היה לנו במשרד דיון רחב על התשדירים, דיברנו על ההשמצות, צחקנו במיוחד על הפרסומת של 'עלה ירוק' עם ניצולי השואה, חשבנו איך זה יראה שהזקנים המסטולים ילכו עם העגלות שלהם בכיכר".
איזה מהתשדירים היה הכי טוב?
"אהבנו את הגישה הישירה של אורי אורבך. הוא עבר טוב, הוא אמר דברים ברורים, מעביר את המסר".
מה את חושבת על קמפיין מכונאי הרכב של אהוד ברק?
"באיזשהו מקום זה מתנשא, אנשים נורא נעלבו, כאילו צריכים להסביר להם מה שהם לא מבינים. תסבירו למה הוא איש רציני, דברו ישירות, לא בצורה של ביטוח לרכב. הדרך המתוחכמת רק מורידה ולא מעלה. הלו, אנחנו רוצים לבחור ראש ממשלה".
למה החלטת לא לעבוד עם מפלגות בקמפיין הזה למרות ההצעות שקיבלת?
"כי נראה לי שמי שרואה את תשדירי התעמולה זה רק המתמודדים והפמליות שלהם, בכל הטוקבקים אף אחד לא מאמין למה שאומרים שם, אם זו השמצה אז לא מאמינים ושונאים את המשמיץ, ואם זו הבטחה אז גם לא מאמינים".
רשף לוי: עדיין תחת השפעה
"התשדיר הכי חזק היה ללא ספק מפלגת עלה ירוק וניצולי השואה. גם אם לא לקחת גראס הערב, כשאתה צופה בתשדיר אתה בטוח שלקחת משהו. זה האפקט הכי חזק מאתמול. כמובן שיש גם את כל התשדירים של המפלגות הערביות שאין בהן תרגום וזה נורא נורא מלחיץ, תמיד יש לך את התחושה שמדברים עליך".
מה לגבי הפחח של העבודה?
"היו שם שני מסרים שמתמצתים את אהוד ברק: מצד אחד שאהוד ברק אומר את האמת ולא מטייח, ומצד שני הטיוח שהדביקו על הקיר נראה כמו איכות העבודה והגימור שלו".