הווארד גורדון, המפיק והכותב הראשי של סדרת הפעולה "24", התארח בסדנת "עושים דרמות" שנערכה באולפני הרצליה, במסגרת שיתוף פעולה בין "קשת" לפסטיבל ראש פינה הנפתח היום. לצד גורדון השתתף בסדנה ריק רוזן, ממייסדי סוכנות האמנים Endeavor, והסדנה בהנחייתם עסקה במקומה של הדרמה בטלוויזיה, כשגורדון ורוזן הציגו את תהליך העבודה על כתיבת דרמה לערוצי ברודקאסט בהשוואה לערוצי הכבלים.
בסדנה נכחו מנכ"ל קשת אבי ניר, סמנכ"ל התוכן בזכיינית רן תלם, מנהל מחלקת הדרמה בקשת אמיר מאורי, הבמאים רשף לוי, רוני ניניו, סיגל אבין, גל זייד, שי קפון, וגם מתעניינים כמו יונית לוי, צביקה הדר, אקי אבני, דני קושמרו, רותי רודנר, טמירה ירדני ומנכ"ל yes יונה ויזנטל.
בפתח הדברים סקר אבי ניר את הדרמות הטובות בעולם והסביר שהן אלה שמביאות את מרב הרייטינג. "אסור להתייחס לדרמה כאל שמורת טבע", אמר, "צריך להתייחס אל הדרמה כחלק מהטלוויזיה המסחרית ולדעת איך לעשות דרמה טובות".
רן תלם ניסה לפצח את הקוד של דרמות ישראליות מצליחות שנעשו בארץ, והביא כדוגמה את "מרחק נגיעה" "רמזור", "מסודרים", "פולישוק", "טירונות", "שמש" ו"הבורגנים". תלם הסביר שבארץ המדד הוא גבול ה-20 אחוזי רייטינג - כשהנתונים נמוכים יותר מדובר בבעיה. תלם הוסיף שדווקא דרמות קומיות הן אלו שמצליחות בישראל, ונתן את "מסודרים" כדוגמה לדרמה עם סיפור קליל של ארבעה חברים שמוכרים סטארט אפ ונעשים מיליונרים.
גורדון עצמו הוסיף שבטלוויזיה המסחרית חשוב לדעת איך מספרים סיפור, וחשוב שכל פרק יעמוד בפני עצמו ויכיל התחלה, אמצע וסוף מאוד ברורים: "בשביל שהסרט יחזיק את הצופה, צריך לגרום לגרום לסיפור לעמוד ככה שכל אחד יבין על מה מדובר". הבנתם?
>>שחקני "אבודים באפריקה" חגגו את סיום הצילומים בבר של עידן חביב