בזמן שחנה רטינוב עושה את צעדיה הראשונים בעולם המשחק על הסט של עצ'פור, הדרמה החדשה של HOT, אמא היקרה מריאנה לא רק תומכת מהצד אלא גם הולכת בעקבותיה, בערך. מאמא ראטינוב כמעט וזכתה בתפקיד דרמטי בסרט החדש "ספר הדקדוק הפנימי" של הבמאי ניר ברגמן ("כנפיים שבורות" "להוציא את הכלב") על פי ספרו של דויד גרוסמן, הנמצא בימים אלה בשלב הליהוקים.
ברגמן צפה ברטינוב האם ב"מחוברות" בה היא נקלטה במצלמתה הביתית של חנה מפעם לפעם והבין שהיא בדיוק מה שהוא צריך לסרט החדש שלו. "מריאנה אישה מאוד מיוחדת והיא התחברה לי בדיוק לדמותה של האימא מ'ספר הדקדוק הפנימי'", אומר ברגמן, "היא נבחנה לתפקיד של הינגה שהיא אישה שמנהלת את הבית ביד רמה, שמסתכלת על החיים בצורה מאוד פרקטית וכמעט הישרדותית".
למרות כל המחמאות, החליט ברגמן בסופו של דבר לוותר על הליהוק המפתיע. "מריאנה הייתה מעולה באודישן אבל העניין הוא שגיבור הסרט הוא ילד ללא ניסיון במשחק", הוא מסביר, "לצערי גם מריאנה חסרת ניסיון, והבנתי שאני צריך שחקנית מנוסה שתחזיק את הסרט".
היא חושבת שלא לקחו אותה בגלל המבטא הרוסי הכבד שלה.
"זה גם נכון. הסרט על שנות ה-60 ולא הייתה אז כל כך עלייה רוסית אלא יותר פולנית, ולמבטא הרוסי שלה הייתה בהחלט השפעה".
עוד נראה אותה על המסך?
"בוודאי. היא יכולה לשחק אחרי שהיא תתמקצע קצת".
רטינוב לא נשמעת מאוכזבת כל כך ומודה שמה שחשוב לה זו ההצלחה של בתה. "חנה מגשימה את החלום שלי, היא עושה מה שאני תמיד רציתי לעשות", מודה רטינוב, "אני רציתי להיות שחקנית כשהייתי בגיל של חנה אבל אמא שלי לא הרשתה לי כי היינו צריכים לעזוב למוסקבה בשביל זה. בסוף הלכתי להיות מורה וכשהגעתי לארץ פניתי לכיוון של קוסמטיקאית".
הכרת את הכישרון של חנה?
"כל החיים ידעתי וחיכיתי, ופתאום זה התפרץ".
עוד ב-mako בידור: מרינה קבישר משחקת טניס נגד דודי סלע; איך נינט שמרה שבת וגם הייתה בחתונה בערב שישי; חנה רטינוב ואמה משתלטות על המסך; אינה בקלמן עברה תאונת דרכים; אלי יצפאן חוזר לקולנוע.