בכנס מיוחד שנערך אמש אירח בית הספר לתקשורת של המכללה למנהל את מפיק תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", אלעד קופרמן, ואת סמנכ"ל תוכניות קשת, רן תלם. במוקד הדיון בלטו טענותיהם של מרצי המכללה כנגד תוכנית הריאליטי.
ד"ר דן ערב טען שהקונפליקטים המתקיימים בתוכנית מתוכננים וערוכים, ושהשבויים האמיתיים בסיפור הם האנשים הצופים בתוכנית ולא דיירי הריאליטי עצמם; ד"ר אווה ברגר הצביעה על ההבדל בין השידור החי בערוץ 20 בכבלים לבין התוכניות הערוכות המשודרות בערוץ 2; ואילו פרופ' דוד גורביץ' נקט בלשון חריפה וטען: "לקרוא ל'אח הגדול' שיקוף של מציאות החברה הישראלית זה בולשיט, מדובר בתוכנית של צחוקים ותו לא", וגם "הכול נמדד אצלם ברייטינג, השיממון של השיחות זה הכוח של התוכנית".
יוצרי התוכנית נראו מופתעים מעט שהזעם שהפגינו המרצים בדיון. "זה לא נכון לומר שמה שמניע אותנו זה רייטינג וכסף", השיב סמנכ"ל תוכניות קשת, רן תלם, "ההאשמה הזו היא לא הוגנת ולא פיירית. אנחנו עושים טלוויזיה ולא מתיימרים לעשות שום דבר אחר. אנחנו מספרים לכם סיפור. 'האח הגדול' זו טלנובלה".
מפיק התוכנית אלעד קופרמן הוסיף: "התוכנית יוצרת דיון ושיח ציבורי. עינב בובליל זה ההישג הגדול של התוכנית: היא לא יודעת מי זה ביל גייטס, זאת היא וזה מה שרצינו להביא. זכינו בקאסט מרתק שמעורר עניין. יש לנו מקצוע, יש לנו ערכים ויש לנו משפחה, להאשים אותנו שאנחנו רוצים רק רייטינג זה גבול שעברתם".