אנחנו לא באמת יכולים לצפות שהאמריקאים יעצרו את עצמם ואת הטלוויזיה שלהם בגלל שאנחנו במלחמה, נכון? אין באמת דרך קשורה לדבר על זה, אז פשוט נבשר וזהו - ביום שלישי הקרוב, ה-13 בינואר, חוזרת בניכר "אמריקן איידול" לעונה שמינית. ציניות ושאר ירקות הצידה, מדובר בהפקה משומנת שפועלת בדיוק באותה צורה כבר קרוב לעשור ועדיין מצליחה לשבור טבלאות ולגרום לכולם לדבר עליה מכל צידי האוקיינוס.
הסוד הגדול שלה, כנראה, הוא ששום דבר בה לא באמת משתנה. אותם נבחנים חיזרים, אותו שופט נבזי, אותו מנחה חתלתולי ואפילו אותו פתיח ניינטיזי עלוב. אלא שהפעם לצד סיימון קאוול הנרגן, רנדי ג'קסון הזרקן ופולה עבדול הקנקן, תופתעו כנראה לראות עוד מישהי יושבת ומתעמרת בנבחנים תמימים. קארה דיוגווארדי שמה, ובטח יעשו לה איזה קליפ היכרות קצרצר בתכנית הראשונה עם שלל של הסברים ודוגמאות לפועלה הרלוונטי. בכל זאת, הרשו לנו לספיילר לכם כבר עכשיו בדיוק במי מדובר, כי אנחנו יכולים.
קארה אליזבת' דיוגווארדי גדלה בניו יורק, למדה באוניברסיטת דיוק ועבדה במגזין "בילבורד" אבל וואטאבר, מה שבעצם חשוב זה מה שהיא עשתה בחיים שהוביל אותה לשבת בשיפוטיות לצד סיימון קאוול, לא? ובכן, דיוגאוורדי מגדירה את עצמה כ"זמרת, כותבת ומפיקת מוזיקה" כשכותבת, כך נדמה, זו בלי ספק המילה הכי דומיננטית שאפשר לכתוב עליה. מדובר באחת מכותבות השירים הכי עסוקות בעולם המוזיקה, עם יותר מ-264 שירים בארסנל ושיתופי פעולה עם כל מוזיקאי אפשרי בערך, כולל סלין דיון, פינק, גוון סטפני, בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, סנטנה, אווריל לווין, ג'סיקה סימפסון, וגם עם בוגרי וזוכי "איידול" כמו קלי קלארקסון, קליי אייקון, קארי אנדרווד טיילור ודיוויד קוק. היא אפילו כתבה בעבר שירים לפרקים של "המשרד" הבריטי ו"סמולוויל", וחילטרה קצת כזמרת הליווי של סלין דיון. כן, אגב. מסתבר שיש ב"סמולוויל" שירים מקוריים.
הסגנון המוזיקלי שלה, כמו שאתם אולי יכולים כבר להבין, מוגדר כסוג של "פופ-רוק לייט", ולכן בטח לא יפתיע אתכם לגלות שהיא זכתה בכמה וכמה פרסי האקדמיה הבריטית למוזיקה ("כותבת שירי הפופ של השנה" ו"כותבת השירים הכי מושמעים", וגם הועמדה פעם לפרס הגראמי הלטיני. "היא מסוג האנשים שיכולים להסתובב בחופשיות במעיל עור וחותלות", נכתב עליה ב-Entertainment Weekly. ומה לגבי האופי? "מאוד עקשנית", כך מתאר אותה אחת המפיקים ב"איידול", "בדיוק מי שהיינו צריכים כל עוד יש לנו את סיימון בסביבה".
ההצטרפות של דיוגווארדי לפאנל השופטים של איידול מביא איתו עוד שינוי אחד ולא קטן בכלל. שני גברים, שתי נשים – איך זה משפיע על הדינמיקה הפנימית? "לפעמים אני מסכימה עם אחד או עם שניים מהם, זה משתנה כל הזמן", אומרת החדשדשה, אבל במקרים שיש שם חילוקי דעות בין כולם, אין להם את צביקה הדר שיכריע, ותפקיד שובר השיוויון עובר ללא פחות מאשר סיימון נאסטי קאוול. "אם מסכימים איתו – נהדר", מתלוננת דיוגווארדי, "אבל אם לא, ברור שיש שם חוסר סיפוק. רגע אחד כולם מסתדרים בפאנל ואז הוא פתאום אומר שהוא רוצה להעביר או לא להעביר מישהו שלב, ומתחילה חגיגה שלמה". עם פולה עבדול, אגב, היא מסתדרת לא רע - "היא נהדרת, אנשים אוהבים אותה". ומי שכבר מפנטז על קרב חתולות בוצי ומלוכלך בין שתי הנשים שבפאנל, שייצא מהסרט ויילך לשכור אחד בעצמו. "אני לא מנסה לקחת לפולה את המקום", היא אומרת", "אלא רק לוודא שיאהבו גם אותי".
"איידול", האמת, צריכה את דיוגווארדי קצת יותר ממה שדיוגווארדי צריכה אותה, בעיקר כדי לרענן שורות ולהעיר קצת עניינים. העונה השביעית של התכנית ספגה ירידה של 8% באחוזי הצפייה (מ-29.8 מיליוני צופים ל-27.3), ובאופן כללי נדמה שהאמריקאים קצת שבעו מהסוס המנצח הזה. העונה, הם מבטיחים, כמות תכניות האודישנים תצומצם משמעותית והפוקוס על הרוח המוזיקלית יחזור לשרור באולפן.
הידעתם, אגב? זו ממש לא פעם ראשונה שב"אמריקן איידול" מנסים לצרף שופט חדש לפאנל המשופשף והעייף שלהם. לפני תחילת העונה השנייה חוברה לצוות מגישת רדיו בשם אנג'י מרטינז, שפרשה לאחר ימים ספורים בטענה ש"לא נוח לה להגיד למישהו לוותר על החלום שלו". עושה רושם שלדיוגווארדי לא תהיה שום בעיה בקטע הזה. "יש לי דיעה", היא אומרת, "יש לי מה להגיד, יש לי הרבה ניסיון ואני הולכת להשתמש בו. אם יהיה איזה ילד שאני ארגיש שזקוק לקצת יד קשה, זה בדיוק מה שהוא יקבל ממני. אני תמיד כנה, ותמיד אומרת את האמת בפנים". נשמעת כמו הגירסה הגברית של קאוול, לא?