למעט "ידיעות אחרונות", שרשם ירידה בשיעורי החשיפה היומית במחצית הראשונה של 2009 (ינואר-יוני 2009) לעומת המחצית הקודמת (יולי דצמבר 2008 ), שאר העיתונים היומיים רשמו גידול בשיעורי החשיפה היומית - כך עולה מנתוני סקר TGI.
עבור "ידיעות אחרונות", העיתון הנקרא ביותר, מדובר במגמת ירידה אותה הוא לא מצליח לבלום בשנה וחצי האחרונות. את חלק מה"אשם" אפשר לתלות בהצלחת החינמונים, ובראשם "ישראל היום", שרושמים גידול עקבי בחשיפה מאז יצאו לאור. לא מן הנמנע שהמצב הכלכלי במחצית האחרונה תרם אף הוא לעליית החינמונים מול העיתונים בתשלום, ובראשם "ידיעות". עם זאת, אין בנתונים אלה בכדי להסביר את העלייה של "מעריב", במיוחד על רקע אי הוודאות בו שרוי העיתון בחודשים האחרונים, עם גל הקיצוצים ופרישת העורכים הראשיים. בכדי לבדוק אם עבור "מעריב" מדובר בעלייה זמנית או במגמה, כדאי יותר לחכות לנתוני 2009 כולה.
בבדיקה של הנתונים השנתיים (יולי 2008-יוני 2009 ) עולה כי העלייה בסך כל הקריאה בעיתונים היומיים נבלמה, זאת למרות המשך עלייה בחשיפה ל"ישראל היום" של שלדון אדלסון.
עיקר הגידול בשיעורי החשיפה היומית שייך ל"ישראל היום", אשר רשם במחצית הראשונה של 2009 ממוצע של 26.9% לעומת 23.2% במחצית השנייה של 2008. למרות מצבו של "מעריב" וחוסר הוודאות שאפיינה אותו בחודשים האחרונים, העיתון הצליח לרשום במחצית הראשונה של השנה גידול. שיעורי החשיפה של העיתון עומדים על 14.4% לעומת 13.8% במחצית השנייה של 2008.
"גלובס" מציג גם הוא גידול של 5.3%, לאחר שבמחצית הראשונה של 2009 עמדו שיעורי החשיפה על 4.0% לעומת 3.8% במחצית הקודמת. שיפור נרשם גם לחינמון "פוסט" של אלי עזור ודודי ויסמן, שרשם במחצית הראשונה של 2009 ממוצע חשיפה יומית של 6.2% לעומת 5% במחצית הקודמת.
שיעורי החשיפה לעיתון "הארץ" עמדו במחצית הראשונה של 2009 על 7.5%, בדומה למחצית הקודמת, ואילו שיעורי החשיפה ל"כלכליסט" מקבוצת "ידיעות אחרונות", הסתכמו ב-3.7% לעומת 4.3% במחצית הקודמת - ירידה של 14%.
כאמור, "ידיעות אחרונות" רשם ירידה בהיקף החשיפה שהסתכמה במחצית הראשונה של השנה ב-34.2% לעומת 35.9% במחצית השנייה של 2008.
רמת החשיפה היומית (בנטרול חפיפה( לעיתונות ארצית ביום חול ממוצע, עומדת על 61.3% במחצית הראשונה של 2009, לעומת 61.4% ביולי-דצמבר 2008, 59.5% בינואר-יוני 2008 ו-58.3% ביולי-דצמבר 2007.
מסקר TGI עולה עוד כי רמת ההאזנה לרדיו נשארת יציבה - כ-76% דיווחו על האזנה לרדיו ביום חול ממוצע ולא ניכר שינוי מובהק ב-3 המחציות הקודמות. למרות שעד לפני כשנתיים אופיינה מגמה של ירידה בסה"כ האזנה. תחנות גלי צה"ל ממשיכות להוביל את שיעורי האזנה לרדיו לאחר שבמהלך המחצית הראשונה של השנה רשמו תחנותיה ממוצע האזנה של 45.6% לעומת 44.4% במחצית הקודמת. תחנות קול ישראל רשמו גם הם גידול בשיעורי החשיפה במחצית הראשונה של 2009 אשר הסתכמו ב-43.3%. מנגד נרשם קיטון בשיעורי האזנה של תחנות הרדיו האזורי שהסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-32.7% לעומת 34.2% במחצית השנייה של 2008.
עוד עולה מהסקר כי השפעת המצב הכלכלי על "מורל הצרכנות", שנצפתה בגל הקודם, ממשיכה לקבל ביטוי גם כיום - 31% מדווחים על ביקור בקניונים לפחות פעם בשבוע לעומת 33% בגל הקודם ו-35% בשתי התקופות שלפניו. לעומת זאת, קיים שיפור קל בעמדות הקהל לגבי נושאים פיננסים בהשוואה לגל הקודם, אך עדיין לא חזרו לרמות הקודמות למשבר. לדוגמא, 56.8% מוציאים כסף יותר בזהירות מבעבר לעומת 59.3% בתקופה הקודמת ו-52% בשתי התקופות שלפניה. כמו כן, 56.6% חושבים כי השקעה במניות זה מסוכן מידי לעומת 60% בגל הקודם ו-54% בגל שלפניו.
סקר TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת TNS טלגאל ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-3.79 מיליון נפש. סקר (tm)TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-23 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.