הפורטלים הישראליים מתחילים להפנים כי שיתוף פעולה עדיף לפעמים על תחרות. ל"גלובס" נודע כי הפורטל נענע10 ואתר nrg מקבוצת "מעריב" מקיימים מגעים במטרה ליצור הסכם הדדי לשיתוף תכנים, ומכירת מדיה משותפת. עוד נודע ל"גלובס" כי במקביל, nrg מנהלת מגעים גם עם חברת התוכן הסלולרי לוגיה.
על פי ההסכם המתגבש, אתר נענע10 ייהנה מתכני החדשות של עיתון "מעריב", ובתמורה יאפשר ל-nrg לפרסם באתר שלהם תכנים חדשותיים שיגיעו מערוץ 10 הטלוויזיוני. בכך, מקווים שני האתרים, הם יצליחו להגדיל את החשיפה והטראפיק שלהם, ולהתחרות בשחקנים המובילים - וואלה ו-ynet.
ההיגיון בהסכם למכירת מדיה משותפת ברור - הוא יאפשר לנענע10 ו-nrg לתת מענה להגמוניה של וואלה ו-YNET, וישבור את הדואופול שמאפיין את ענף הפורטלים הישראלי.
במידה והסכם כזה אכן ייצא לפועל, מעניין יהיה לבחון כיצד יגיבו המתחרים הגדולים של השניים, בכל הנוגע לתכנים חדשותיים. כך, "רשת" ו"קשת", הנשענים על תכני ערוץ 2 באופן בלעדי, ייאלצו אולי להתרגל למציאות חדשה שבה גם התכנים החדשותיים הטלוויזיוניים של חברת החדשות של ערוץ 2 לא יהיו נחלתם הבלעדית יותר.
בכל הנוגע ל-ynet, אתר החדשות המוביל בישראל, הרי שייתכן שההסכם המתהווה עם זכיינית ערוץ 2 "רשת", במסגרתו ynet יציג באתר גם את התכנים הטלוויזיוניים של "רשת", יכלול גם את התכנים של חברת החדשות של ערוץ 2, מהלך אליו מתנגדת "קשת" המפעילה את אתר mako.
הסובלת העיקרית ממהלך כזה תהיה וואלה. הפורטל, שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה" חתם על הסכם עם ערוץ 1 שאיפשר לו לפרסם באתר תכנים חדשותיים, יעמוד בקרוב ללא תמיכה חדשותית של ממש. זאת בשל העובדה שקבוצת "הארץ", שמחזיקה ב-32.4% ממניות האתר, הודיעה כי היא מעוניינת למכור את האחזקות שלה, ובכך לסיים את הסכם שיתוף התכנים שיש לשתיים.
בנענע10 סירבו להגיב על הידיעה.