היורש – אורי גלר הבא (צילום: מערכת MAKO 5, היורש - אורי גלר הבא)
אורי גלר. חיפש את היורש מצא הרבה כסף | צילום: מערכת MAKO 5, היורש - אורי גלר הבא

לפני שנתחיל הסבר קצר: פסטיבל מיפ הוא שוק הטלוויזיה העולמי אליו באים כל חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם (וגם הקטנות) וגם חברות הפקה ומפיקים עצמאיים. כולם באים במטרה לנסות למכור את יצירותיהם וגם להתעניין בקנייה של פורמטים מעניינים. הפסטיבל נערך פעמיים בשנה, באוקטובר ובאפריל בעיר קאן שברביירה הצרפתית, בדיוק איפה שמתקיים פסטיבל הקולנוע השנתי המפורסם. אלא שבמיפ אין סלבס ואין פפראצי, זה נטו פסטיבל עסקים בו מתבשלות העסקאות החשובות במדיה. אז מה כן ראיתי שם?


1. שהמשבר הכלכלי פגע גם בפסטיבל: היו פחות אנשים מבעבר וענף הפרסום, תעשיית הטלוויזיה כידוע תלויה במפרסמים, נמצא גם הוא בירידה גדולה.
2. הטרנד בפסטיבל הפעם היה טרנד של אימה. היו שם שלוש תוכניות ריאליטי שהתבססו על זוועות שונות. משימות נוראיות, דברים שמזכירים את בובליל ומיון התולעים.
3. קשת לא רכשה כלום. נדיר מאוד שעסקה נסגרת בפסטיבל עצמו. בפסטיבל יוצרים את הקשר הראשוני ואז חוזרים לארץ עם אינפורמציה מחליטים מה איך ממשיכים.
4. ראינו השנה יותר פורמטים יפנים וקוריאנים, הם היו מאוד בולטים בפסטיבל. אצלנו ניתן לראות ש"רשת" קנתה מהם לאחרונה את הריאליטי "גדולים ביפן" ולערוץ 10 יש את "עם הראש בקיר" של שי ודרור, היפנים נכנסו חזק לשוק הטלוויזיה.

פסטיבל מיפ- סטנד קשת (צילום: יח"צ)
סטנד קשת בפסטיבל מיפ. עורר עניין רב בקרב המבקרים | צילום: יח"צ


5. אנחנו עוררנו הרבה עניין עם "השעון", היה עומס גדול ליד הסטנד שלנו ומנהלי תחנות טלוויזיה מכל העולם התעניינו בפורמט. זה פורמט מאוד מעניין עם עלויות הפקה קטנות מאוד. אנחנו מקווים שבקרוב תיסגר עסקה.
6. קשת מכרה בדיוק לפני שנתיים בפסטיבל מיפ את הפורמט "אורי גלר מחפש את היורש". זה כמעט לא קורה שעסקאות נסגרות בפסטיבל מיפ אבל במקרה ההוא מנהל רשת הטלוויזיה "פרוזיבן" סגר עניינים בשטח. אחרי הצלחת העונה הראשונה מפיקים כעת בגרמניה עונה שנייה לפורמט.
7. ישראל מיקמה את עצמה בשנים האחרונות כספקית פורמטים לטלוויזיה בלתי מבוטלת בשוק הבינלאומי, לאחר ש"הוט" עשו את זה בגדול כשפורמט "בטיפול" נמכר ל- HBO. תזכור גם ש"האקס המיתולוגי" של קשת נמכר ל- CBS, "מסודרים" במגעים עם תחנות טלוויזיה בעולם ואורי גלר כמובן, אנחנו לגמרי על המפה.


8. אכלנו שם הרבה אוכל איטלקי למרות שזה צרפת, היו ארוחות משותפות של כל התעשייה, קשת, רשת, הוט, יס. מצחיק שבארץ לא יוצא לנו להיפגש ודווקא בחו"ל אנחנו אוכלים יחד.
9. כל ערב היו דרינקים וקוקטיילים אבל לא באים להשתכר או ליהנות, באים לעבוד קשה, כל הדיבורים שם זה עסקים ומכירות.
10. וגם ראיתי סלבריטי אחד: אנדיראן גרדייה, וינס מהפמלייה. הוא בא לשם במיוחד בשביל לקדם תוכנית ירוקה שהוא יצר למען איכות הסביבה.