המיתון הכלכלי בארצות הברית משפיע גם על בירת התיאטרון האמריקני ניו יורק, ומחייבת את בכירי המפיקים בברודווי לחשוב על פתרונות יצירתיים יותר ויותר למשוך קהל לאולמות. אחרי שקייטי הולמס גויסה לצוות המחזה "כולם היו בני", ואילו ג'יימס גנדולפיני הופיע ב"אלוהי הקטל", הודיעה אמש רשמית ג'יין פונדה על הופעה ראשונה שלה על במות ברודווי מזה 46 שנים.
פונדה, מהכוכבות הגדולות של הקולנוע האמריקני בשנות ה-70' וה-80', פרשה מהמסך לתקופה של 16 שנים ונשבעה שלא תחזור עוד לשחק. מה שלא מנע ממנה להיכנע בסופו של דבר ולהסכים לככב מול ג'ניפר לופז בקומדיה השחורה "Monster in law" בשנת 2005 ומול לינדזי לוהן בדרמה "החוק על פי ג'ורג'יה" בשנת 2007. עכשיו, כאמור, הסכימה פונדה בת ה-71 לנסות שוב את כוחה גם על הבמה.
במחזה "33 גרסאות", שכתב וביים מוזס קאופמן ויעלה בסוף מאי, תגלם פונדה מומחית למוזיקה קלאסית הלוקה במחלת הסקלרוזיס (שכחה), ולמרות מצבה המדרדר מחליטה לנסוע לגרמניה לפענח את חידת הואלס האחרון שחיבר המלחין הדגול לודוויג ואן בטהובן לו הקדיש את שלוש השנים האחרונות לחייו. החלטה המגבירה עוד יותר את המתיחות בינה ובין בתה המתנכרת.
"אני שמחה להזדמנות לגלם את הדמות הזו במחזה עם המסר המסוים הזה דווקא בשלב הנוכחי בחיי", אומרת פונדה בראיון שהעניקה לסוכנות הידיעות Associated press, "הקווים בין חיים ומוות, עבר והווה, דקים במיוחד במחזה. זו בדיוק התחושה שאני חווה עכשיו לגבי חיי הפרטיים".