במאי: לואיס לטרייה ("הענק הירוק").
תסריטאים: טרויס בקהם, פול היי ומאט מנפרדי ("איון פלאקס").
שחקנים: סאם וורת'ינגטון ("אווטאר"), ליאם ניסן, רייף פיינס ("רשימת שינדלר").
על מה הסרט?
בנו של זאוס יוצא להילחם באלים הטובים והרעים.
על מה באמת הסרט?
בני האדם צריכים להאמין באלוהים, בדיוק כמו שאלוהים צריך שיאמינו בו.
הדבר הכי טוב בסרט
אפקטים מיוחדים. מי שצריך להיות חתום על הסרט הזה הוא כנראה תוכנת הפוטו-שופ, שכן לה מגיע הקרדיט על כל ההנאה ביצירת נופים מרהיבים, סטים עצומים ויצורים דמיוניים.
הדבר הכי גרוע בסרט
משקפי התלת מימד. הצפייה בסרט דרך המשקפיים הופכת את כל הצבעים בו לשטוחים ופוגמת בהנאת הצפייה. התלת מימד, שהוסף רק לאחר הצילומים, כמעט לא מורגש, מיותר וחובבני.
הסצנה שתלכו איתה הביתה
סצנת קרב מרהיבה בין חבורת בני האדם לעקרבי ענק. צריך לראות בשביל להבין.
הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
כל הסצנות שהתרחשו בממלכתו של זאוס, שהן כמעט על גבול הפרודיה.
הזווית היהודית
ליאם ניסן בתפקיד זאוס, רייף פיינס בתפקיד אל השאול. השניים חוזרים להיות אויבים ממש כמו אז, במאבק הנאצי הרע והנאצי הטוב ב"רשימת שינדלר". רק חיכיתי שתיכנס שוב נגינת הכינור.
סקס
למרות הפוטנציאל, מדובר בסרט לא סקסי בעליל. הנשים יפות, אך נועדו לראותן בלבד. הגברים שריריים, אך א-מיניים. הרומן בסרט ילדותי, ואפילו נשיקת איחוד לא נרשמה כשהאהובה חזרה מהמתים.
אלימות
מיתולוגית - גדולה מהחיים. אחרי מלחמה בעקרבים, נאלצת החבורה להלחם במדוזה האימתנית (באחת מהסצנות הטובות בסרט) ובמפלצת הגדולה מכולן - קראקן. לגבי קראקן, אחרי כל הציפייה במהלך הסרט לא נותר אלא להתאכזב מסצנת הלחימה הקצרה והלא מותחת.
סטיילינג
אין על גברים בחצאיות.
פסקול
תזזיתי והיפראקטיבי. בדיוק מה שילדי הריטלין אוהבים בסרטי הקיץ שלהם.
מה למדנו מהסרט?
שהוליווד יכולה להרוס אפילו יצירות מופת כמו המיתולוגיה.
המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
יש לי מיגרנה.
המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
הוכחה נוספת לכך שהטכנולוגיה הרסה את הנשמה. מדובר בסרט אפקטים ותו לא, כל מה שצריכים היום בהוליווד הוא רק מחשב טוב. המעצבים הם התסריטאים הבאים.
המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
אני דווקא זוכרת את המיתולוגיה היוונית קצת אחרת.
מה ראה הבמאי לפני הצילומים?
"טרויה", "הרקולס" ושאר עיבודים אמריקאיים לא מוצלחים למיתולוגיה.
"שר הטבעות" - בגלל היצורים, הנופים והמסע.
"הנוסע השמיני" - השפיע גם כאן על הויז'ואל של המפלצות.
שורה תחתונה
סרט הקיץ הראשון, המבוסס על סרט בעל אותו שם משנת 1981. המיתולוגיה היוונית (בשילוב סיפורים ממיתולוגיות אחרות) הופכת כאן לסרט אקשן משעמם ובינוני לחלוטין בעל תסריט בעייתי, מתח קלוקל ופאתוס מיותר. התלת מימד לא מועיל במאומה, וייתכן שאף מזיק לו. זבלון אמיתי.
זמן מסך
106 דקות.