הכול בעצם בגלל ילדים בני 14. ליתר דיוק, בנים בני 14-18, שהם היום הקהל העיקרי שהולך לבתי הקולנוע באמריקה. הבנים רואים את סרטי האקשן כמו איירון-מן או ספיידרמן פעמיים או שלוש, וכך הסרטים האלה שהפיקה חברת הקומיקס מארוול הם הסרטים הרווחיים ביותר בהוליווד בשנים האחרונות.
בחברת דיסני יכלו רק להביט בקנאה על ההצלחה הזאת. ברוב שנותיו של העשור האחרון חברת דיסני יצרה הרבה תוכן שמשך נערות -האנה מונטנה, הייסקול מיוזיקל, כמו גם קווי המוצרים הנלווים נסיכות דיסני ופיות דיסני.
כן, סרטי בנות כמו האנה מונטנה זה נחמד, אבל חברת ענק כמו וולט דיסני לא יכולה לוותר על קהל יעד משמעותי כל כך של מתבגרים ממין זכר. מה עושים? קונים.דיסני קנתה את ענקית הקומיקס מארוול אנטרטיינמנט.כן, בעבור סכום עגול של ארבעה מיליארד דולר! עסקה ששווה 4 מיליארד דולר במזומנים ובמניות .
דיסני מקבלת את ספיידרמן
דיסני תקבל את הזכויות על גיבורי על שהם גם כוכבי על,כמו ספיידרמן והענק הירוק,שלא לדבר על כנופיית האקס-מן. למארוול יש זכויות על 5,000 דמויות קומיקס שונות, שכולן ייכנסו עכשיו למשפחת דיסני, עם מיקי מאוס וחבריו.
אבל בדיוק מזה חוששים המעריצים. המעריצים, שתבינו, אוהבים את סרטי הקומיקס של מארוול כי הם מורכבים ואלימים מאוד.לא בדיוק הקו שדיסני דוגלת בו. סרטי הקומיקס יהיה עכשיו בוודאי מותאמים לצפייה משפחתית, זה אומר שלא נראה הרבה מוות ולא נראה הרבה דם.
דיסני מבטיחים לא לרכך את הגיבורים האהובים. בכל מקרה, הסרטים עצמם הם החלק השולי בעסקה. מדובר בהזדמנויות להסכמי זיכיונות בקנה מידה גדול: משחקי וידאו, פרקי שעשועים, זכויות יוצרים. כן, הכסף הגדול בתעשייה הזאת הם המוצרים הנלווים - הצעצועים, המשחקים, שעכשיו מעצמת השיווק של דיסני תביא לכל קצוות העולם.
חוץ מזה, הדמויות של מארוול יזריקו דם חדש לפארקים של דיסני. אולי הילדים המודאגים מיוטיוב יעזבו לרגע את המחשב, ויגיעו לדיסנילנד, אם יהיה שם מתקן חדש של ספיידרמן.
עוד ב-mako בידור: איך מדווחים בעולם על ביקור מדונה בישראל; עומר אדם שולט במדד הטוקבקים באוגוסט; פפראצי: ניר לוי והחברה בעלת הרגליים המושלמות בטיול ברחובות ת"א; "נשות הטייסים" יצאה לדרך ומה עובר על סשה ברון כהן.