בריטני ספירס חזרה. השבוע חגגה הכוכבת, ששווה כ-220 מיליון דולר, את יום ההולדת ה-32. בספטמבר השנה יצא לאור הסינגל החדש שלה שנקרא "Work Bitch", שהגיע עד למקום ה-7 במצעד הבריטי ו-12 באמריקני, שני המצעדים החשובים בעולם, וכבר למחרת ספירס הופיעה בתוכנית האירוח "בוקר טוב אמריקה", והודיעה על סיבוב הופעות בלאס וגאס שימשך שנתיים ויקרא: "Britney: Piece of Me".
לזה תוסיפו את האלבום החדש שיצא השבוע בשם "Britney Jean" ומי בכלל זוכר שרק לפני שנה נראה שהקריירה המוזיקלית שלה בדעיכה כשהתיישבה על כס השופטת של "אקס פאקטור".
לכאורה הכל נראה נפלא בממלכה של הכוכבת, שחוזרת להתעסק בעיקר במוזיקה. אחרי הכל, בריטני חייה בבועה הרבה יותר מבודדת ממה שעושר ותהילה בדרך כלל מביאים עימם. היא מוגנת בקפידה מהעולם החיצוני על ידי אפוטרופסות שהציב לה אביה, ג'ימי ספירס עם חבורה של עורכי דין, ששולטים על העניינים האישיים והמקצועיים שלה, על הכספים שלה ואפילו על כמות השימוש שלה בטלפון ובאינטרנט.
תחילת השיגעון של בריטני החל לפני עשור בדיוק בחתונה זריזה בווגאס ב-2004 עם חבר הילדות שלה ג'ייסון אלכסנדר (לא, לא ג'ורג' מסיינפלד). לאחר מכן הגיע המחדל ב-2005 עם תכנית הריאליטי שלה ושל בן זוגה, קווין פדרליין, מה שסיפק השראה למגזין "אנטרטיינמנט ויקלי " לשאול אז את השאלה המתבקשת - האם הזמרת הנערצת היא סוג של "מאותגרת".
ואז הגיעו הצילומים הזכורים של בריטני נוהגת עם בנה העולל, שיין פרסטון, על ברכיה ומאוחר יותר כמעט מפילה אותו. ב-2007 הקרקס סביבה הגיע לקליימקס- זה התחיל בשהות של פחות מ-24 שעות במכון לגמילה מסמים, גילוח הראש המפורסם, תקיפת צלמי הפפראצי עם מטריה, איבוד המשמורת על ילדיה, אשפוז נוסף במכון הגמילה, הופעה מביכה בטקס פרסי המוזיקה ורומן עכור עם הפפראצי.
ב-2008 נעלה בריטני את עצמה באחד מחדרי האמבטיה של האחוזה שלה עם בנה ג'יידן ג'יימס, מה שהוביל לחקירת משטרה והתערבות פסיכיאטרית שלא מרצון.
חמש שנים חלפו מאז, וקברניטי מלון "פלנט הוליווד" בעיר ההימורים החליטו לשים עליה את כל הז'יטונים שלהם ולתת לה הזדמנות של פעם בחיים. המלון שיפץ את התיאטרון שלו במיליוני דולרים עבור המופע המדובר של ספירס, שעל פי התכניות אמור לרוץ שם במשך שנתיים ולהכניס לזמרת 30 מיליון דולרים. כ-4,600 צופים מכיל האולם ב"פלנט הוליווד", שזה קצת יותר מהאולם שמארח את סלין דיון ב"סיזר פלאס", ושנחשב לאחד המופעים המצליחים ביותר בתולדות וגאס. המופע החדש ינסה לעשות קופה על המגה פופולאריות של מועדוני הלילה בעיר החטאים, על ידי כך שהוא מציע שילוב של הופעה בשילוב אווירת מועדון לילה.
אבל האם כל זה יעבוד? פחות מחודש לפני הגונג הראשון שיבשר על מופע הפתיחה וכבר הגיעו כל מיני דיווחים סותרים על מכירות הכרטיסים המקרטעות, עד אשר הקזינו התייחס לדיווחים וטען בתוקף שמכירות הכרטיסים "הולכות ממש טוב". המנג'ר של בריטני לארי רנדולף אמר לחדשות E כי "מדובר במופע הכי נמכר בהיסטוריה של וגאס". אבל בזמן ההצהרה המדוברת, אף אחד מ-16 המופעים המוצאים למכירה עוד לא היה "סולד אאוט". רק חמישה מהם תויגו תחת ההגדרה "לא הרבה כרטיסים נשארו". למרות ההיקף האדיר של מה שצפוי לה, עומס העבודה בפועל הוא קל יחסית. בריטני תבצע 50 הופעות בשנה, 20 הופעות שנתיות פחות מהדיווה הבלתי מעורערת של ווגאס, סלין דיון.
למרות התדמית של הופעות בווגאס כצעד נואש של איזה כוכב דועך, טוענים אנשיה של בריטני כי מדובר דווקא במשהו הפוך לחלוטין. "בריטני מצטרפת לליגה של מוזיקאים גדולים שמופיעים פה", הם אומרים, "האמונה המוטעית שווגאס היא התחנה האחרונה אינה נכונה כלל. סלין דיון הגיעה לכאן ב-2003 , והיא חידשה את חוזה ההופעות שלה עד-2019. יש לה את תוחלת החיים של אלטון ג'ון ורוד סטיוארט. אי אפשר להגיד שווגאס היא התחנה האחרונה, וגאס הפכה לפסגה".
אבל כמות ההופעות ומכירת הכרטיסים הן לא הבעיות היחידות של כוכבת הפופ. "לדבר שכזה יש פוטנציאל להיות מאוד מסוכן", אומר הפסיכולוג שטיפל בבריטני בעבר. "בכל פעם שיש מתח ולחצים מפרויקט כל כך ענק ששווה מיליוני דולרים וכרוך במאות אנשים שהעבודה שלהם נמצאת בסכנה, יש לחץ שחייבים להתמודד איתו. אם אתה לא מתמודד עם הלחצים האלה, לעיתים קרובות זה יכול להסיח את הדעת".
למרבה הצער, עובד לשעבר של בריטני אומר כי הזמרת היא לא בדיוק הטיפוס שהכי ערוך להתמודד עם לחצים. "דברים קטנים שלא אמורים להפריע לאנשים נורמליים גורמים לה לאבד את זה, והיא מתחילה לבכות ללא שליטה".
כשהוא מתאר יום ארוך של עבודה עם ספירס על קליפ מוזיקלי, נשמע שמדובר בבחורה לא יציבה במיוחד: "היא בכתה מספר פעמים, ונשברה בסוף היום. היא הייתה ממש כמו ילד עצוב שהיה צריך לעשות משו שהוא לא רוצה לעשות. זה היה עצוב".
אז כמה שליטה יש באמת לבריטני על החיים שלה? "אני לא חושב שיש לה שליטה כלשהיא על הקריירה שלה או על הכיוונים בהן היא הולכת", אומר העובד לשעבר. "היא מוצר, וכל מי שמסביבה מנהל את המוצר הזה. אומרים לה מה לעשות, ומתי לעשות את זה. כולם בהבנה מלוכדת – מהאנשים שאחראים על המותג ועד אלו שעושים לה את השיער והאיפור. הם יודעים איך לדבר איתה, איך להרגיע אותה ולגרום לכך שהיא תהיה שמחה ותוכל להופיע. תמיד יש מישהו במרחק של שלושה מטרים ממנה".
למרות שזה נראה מאוד אינטנסיבי, זה בהחלט משרת את האינטרסים של בריטני. הפסיכולוג לשעבר של בריטני מסביר כי כאשר מתמודדים עם לחץ, זה עוזר להפחית את השינויים למינימום. וההשגחה על הזמרת מאוד יכולה לעזור.
זה לחלוטין נכון כאשר הארוס לשעבר, ג'יסון טרוויק, התפטר מלנהל אותה. זה אומר שבריטני ואביה ג'ימי – אשר הרוויח 16 אלף דולרים בחודש כאפוטרופוס הראשי שלה – מצויים ביחסים טובים, והוא אפילו נצפה לעיתים קרובות במשחקי הכדורגל של בנה, שזה בערך מהפעמים היחידות שבריטני נצפתה בציבור בימים אלה.
נראה שבריטני מצאה דרך חדשה לעגן את עצמה כאשר החלה לצאת עם החבר החדש דיויד לקאדו, חבר במשרד עורכי דין בלוס אנג'לס. כשנשאלה לאחרונה בראיון על טיב הקשר החדש חשפה כי אביה ערך בדיקת רקע על לקאדו. "אבא שלי קצת מטורף", הודתה.
אך למרות שהכל נראה ורוד כרגע, הנפילה תמיד מחכה לבריטני מעבר לפינה. בדיוק כמו בשנה שעברה כשכל התיק של הריטיינג המידרדר של "אקס פאקטור" נפל על הכתפיים שלה. אנשיה טענו שהיא עזבה אחרי עונה אחת בכדי להתמקד במוזיקה שלה, אך השמועות היו כי היא פוטרה על יד יוצר התוכנית סיימון קאוול, שתיאר אותה כ"מישהי שממש לא נינוחה בתפקיד".
"בריטני לא יכולה לנהל שיחה!", לעג לה אז קאוול, "היא מלאכותית וזה נשמע כאילו יש מישהו שאומר לה מה היא אמורה להגיד".
את הכסף, כידוע, סופרים במדרגות, וכדי שיהיה מה לספור חשיבותו של האלבום האחרון מכרעת. עם יציאתו השבוע חלוקים לגביו מבקרי המוזיקה בארה"ב ומעניקים לו בין כוכב אחד (לוס אנג'לס טיימס) לשלושה לכל היותר (רולינג סטונס). זה בטח לא מה שיעצור את המעריצים, אבל גם בריטני יודעת שב-100 ההופעות הצפויות לה בשנתיים הקרובות, היא לא יכולה להרשות לעצמה לבנות רק עליהם.