מאז פתיחת האינסטגרם ב-2010 נראה שמי ששולטות בפלטפורמה החברתית הן ללא ספק משפחת קרדשיאן. עם מיליוני עוקבים לכל אחת מהאחיות והשפעה עצומה - הן ביססו עסקים משגשגים והפכו לבליונריות באמצעות האינסטוש. אבל יכול להיות שזה נגמר?

על פי בדיקה של הסאן האמריקאי, אחוזי האינגייג'מנט (מעורבות העוקבים בחשבונות) ירדה משמעותית ונמוכה בהרבה מהכמות שאמורה להיות בהשוואה לכמות העוקבים שלהן. החשד הוא כאמור שבנות המשפחה קנו עוקבים כדי להציג מצג שווא של כמויות הולכות וגוברות של עוקבים, אך בפועל חלק גדול מהחשבונות לא באמת פעילים או אמיתיים.

View this post on Instagram

A post shared by GOOD AMERICAN (@goodamerican)

סלבס עם יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם צפויים לקבל רמות אינגייג'מנט שנעות בין אחוז אחד לחמישה אחוזים, על פי ניתוח שנערך על ידי הסאן ו-Phalanx Analytics. עם זאת, כמעט כל המותגים של הקרדשיאנס רחוקים מהכמות הנדרשת. למותג הביגוד של קלואי, "Good American" יש רמת מעורבות של 0.02% בלבד מ-2.4 מיליון עוקבים, עם כמות לייקים של כמה מאות אנשים בלבד לפוסטים.

העמוד של מותג הבגדים של קים Skims וקו הקוסמטיקה שלה SKKN לא מראה נתונים גבוהים בהרבה מאלה של קלואי, עם אינגייג'מנט של 0.09% ו-0.05%. הפוסטים של החברה זכו לכמה אלפי לייקים, אבל כאשר לחשבונות שלה יש 6 מיליון ו-5.7 מיליון עוקבים, בהתאמה, זו טיפה בים.

View this post on Instagram

A post shared by SKKN BY KIM (@skkn)

בעוד למותג כלי הבית של קריס Get Safely יש 150,000 עוקבים ושיעור מעורבות עוקבים של 0.08 אחוז בלבד - מספר הלייקים כמעט ולא מגיע למספרים משולשים. מותג הלייפסטייל של קורטני, Poosh, טוב יותר מהאחרים אך עדיין עם מעורבות נמוכה יחסית של 0.15%.

ומה עם הילדה המוצלחת של המשפחה, קיילי? למותג בגדי הפעוטות שלה, Kyliebaby, יש רמת מעורבות של 0.18% בלבד. רק מותג הבגדים שלה, Khy, מתפקד ברמה גבוהה של 15% מעורבות.

לנתונים שנאספו על ידי Phalanx Analytics היו חדשות רעות נוספות עבור כוכבות הריאליטי הגדולות בעולם - נראה המעריצים שלהם לא מקשיבים להן באינטרנט. 47% מהעוקבים ב-Good American אינם מעורבים, ורק 50% מהם אמיתיים, כך הראה הניתוח. רק שלושת רבעי מהעוקבים של המותג של קים SKKN הם אמיתיים, ו-22% נחשבים "לא מעורבים".

View this post on Instagram

A post shared by Kylie Baby by Kylie Jenner (@kyliebaby)

חוסר המעורבות הזה גרם לכמה מומחים מובילים לתהות אם בנות המשפחה משלמות לבוטים שיעקבו אחריהן. קורלי טריגר היא יוצרת תוכן דיגיטלי עטורת פרסי אמי שעבדה עם תוכניות טלוויזיה וסלבס על התוכן שלהם ברשתות החברתיות. טריגר אמרה לסאן כי "בטוח שהקרדשיאנס משתמשות בבוטוקס עבור פניהן ובבוטים עבור המותגים שלהן. להאמין שהמותגים של קרדשיאן ברשתות החברתיות צמחו ללא כל עזרה מבוטים זה כמו להאמין שהן נראות כמו שהן נראות בלי שום עזרה מבוטוקס".

עוד הוסיפה טריגר: "יש כל כך הרבה דרכים לנפח באופן מלאכותי את כמות העוקבים ברשתות, וזה לא יפתיע אם הקרדשיאנס השתמשו בכמה מהשיטות האלה כדי לשפר את הנראות של המותגים שלהם. למרות שהשיטות האלה נוגדות את תנאי השימוש של רוב פלטפורמות המדיה החברתית, ואני אף פעם לא אמליץ עליהן ללקוחות, הרבה מהמותגים האהובים והגדולים השתמשו בשיטות מפוקפקות כדי להצמיח את קהל העוקבים".