"זה סימן שאתה שעיר, אין צורך להסתיר, אז תמרח כבר ותסיר" - ליאון רוזנברג התייחס הבוקר (שלישי) בתוכניתו "פאולה וליאון" לפרסומת חדשה לקרם להסרת שיער לגבר, אותה מובילים הפרזנטורים בן זיני, תום חיימוב וגוז'י זירה. לדבריו, הפרסומת מעבירה מסרים פוגעניים כלפי גברים שעירים ומציגה את שיער הגוף הגברי כדבר שלילי.
"בואו נדבר רגע על הפרסומת החדשה למוצר להסרת שיער", פתח רוזנברג את דבריו, "כוכב הרשת בן זיני ועוד שלושה דוגמנים בפלג גוף עליון חשוף, שרים ורוקדים שיר ישן ומוכר בגרסה חדשה. בטח זיהיתם שהם לקחו את השיר הידוע 'סימן שאתה צעיר' והפכו אותו ל'סימן שאתה שעיר'.
"משחק המילים משעשע, המסר מאוד ברור ונאמר בצורה ברורה: אם אתה שעיר ויש לך 'שטיח על הגב' ו'סוודר על הכתפיים', אז אתה חייב לעשות עם זה משהו. לגברים שעירים אין מקום במסיבה שלהם, ומצד שני, מי שחלקים וחטובים כמוהם מוקפים בנשים שמתמגנטות אליהם.
"הפרסומת הזו אולי שמה את האמת בפנים ללא עידון או תחכום, אבל אנחנו מקבלים את המסר הזה כמעט בכל מקום: שגבר מושך הוא חלק ושרירי. הגברים שנחשבים הכי סקסיים בעולם הם כאלה, והרשת מלאה במאמני כושר עם גוף חלק שמציעים שיטות להשיג קוביות בבטן תוך זמן קצר.
"די ברור איך מרגיש גבר שלא נולד חלק ושאין לו בטן שטוחה עם קוביות כשהוא רואה את כל הוויזואליה הזו. אני יכול לספר לכם על עצמי: לי זה גורם להרגיש לא מספיק. לא מספיק חלק, לא מספיק שרירי. אני מסתכל על השיער שצומח לי על הכתפיים ועל הגב ושונא אותו.
"באימוני הספורט שלי אני מתרכז בחיטוב השרירים, למרות שכל המומחים שמגיעים אלינו לאולפן ממליצים להשקיע את הזמן בפעילות אירובית. מודה. אני יודע שכמוני יש עוד רבים. רק תעיפו מבט בנתונים על שוק מוצרי הטיפוח לגברים בשנים האחרונות - הוא בצמיחה מתמדת.
"ישנה עלייה חדה במספר הגברים שפונים לטיפולי יופי קוסמטיים, כולל הזרקות וניתוחים פלסטיים. אפילו המותג שעל הפרסומת שלו אנחנו מדברים - פנה בעבר לנשים בלבד, אבל כנראה עכשיו הבינו שפלח השוק של הגברים שווה התייחסות מיוחדת.
"העניין הוא שבעוד שנשים מדברות הרבה על מה הן מרגישות כלפי הגוף שלהן, משתפות ברשתות בתחושות הבושה והאשמה שהן חשות בעקבות הפער בינן לבין אידאל היופי, גברים לא מדברים על זה. אני קורא לנו הגברים ללמוד גם כאן מהנשים ולהתחיל לדבר, כי מה שאנחנו לא מדברים עליו נשאר סגור בפנים ומתעפש".