מצחיק לחשוב שהתאומות מרי קייט ואשלי אולסן חוגגות רק עשרים וחמש שנים השבוע. נדמה לנו שהן תמיד היו כאן, והתמונות הללו מוכיחות שזה כנראה נכון.
הסדרה "צער גידול בנות" עלתה לאוויר ב-1987, כשהתאומות (אגב, לא זהות) אולסן היו בסך הכל בנות שבעה חודשים. הן חלקו בהצלחה בתפקיד הבת הקטנה, מישל, וגילמו אותה לסירוגין עד גיל תשע.
הסדרה הפכה את הבנות לכוכבות בגיל צעיר, והיה מי שזיהה את הפוטנציאל והנחית אותן לתוך שורה של קומדיות, שהופקו ישירות לוידאו. כמו שתי שירלי טמפליות בנות זמננו, התאומות אולסן כיכבו בסרטים רבים מספור והפופולאריות שלהן הרקיע שחקים – אפילו יותר משל דוד ג'סי.
ב-1995 ירדה "צער גידול בנות" מהמסכים סוף סוף, ופינתה דרך לקריירה קולנועית של הבנות. הן השתתפו בסרט "מותק הילדות התחלפו", שהיה סרטן האחרון על המסך הגדול למשך תקופה ארוכה מאוד. הן חזרו לעשות את מה שהן ידעו הכי טוב – להיות מפורסמות ולשחק בסדרות וסרטי טלוויזיה עם עלילות משוכפלות. זה עבד מעולה: הן הפכו למיליונריות הצעירות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב עוד לפני גיל 10.
עם הזמן, האחיות אולסן ניערו מעצמן את תדמית הילדות המתוקות של אמריקה והפכו לזוג מתבגרות פאשניסטיות שמוזמנות לכל האירועים הנוצצים ביותר. גם כשהיו רק בנות 15, הן עדיין דפקו הופעה על השטיח האדום ומשכו את עיניהם של הצלמים.
בשלב מסוים, הן הפכו לשתי לוליטות חסרות גיל שנערצות הן על ידי ילדים בכל העולם והן על ידי מעצבי אופנה, שראו בהן מוזות רעננות.
אגב, הכסף הגדול ממש לא הגיע מקריירת המשחק של השתיים, אלא מניהול מדוקדק של תעשיית הענק שלהן, שכללה מרצ'נדייז כמו יומנים ובובות ברבי. איט'ס אול אבאוט דה מאני, כמו שאומר השיר.
השתיים תמיד נשארו יחד באש ובמים, וגם בג'יפה הירוקה שחוטפים האורחים בטקס הפרסים של ערוץ "ניקולודיאון".
שנת 2004 היתה שנה חשובה מאוד בחייהן של האולסניות: זו היתה השנה בה הן חזרו למסך הגדול בסרט "יום בניו יורק" עם יוג'ין לוי.
זאת גם היתה השנה שבה הן זכו לכבוד שלו זוכים מעט שחקנים בעולם – הן קיבלו כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. אמנם מדובר רק בחצי כוכב לכל אחת, אבל עדיין – הישג.
אבל ההישג האמיתי של הבנות באותה שנה היה, ככל הנראה, סיום לימודיהן בתיכון. השתיים פספסו את נשף הסיום כדי להנחות את "סאטרדיי נייט לייב", אבל לחלוקת התעודות הן הגיעו ועוד איך. באותה שנה הן החלו ללמוד יחד באוניברסיטת ניו יורק.
בשלב הזה, כמו שכבר הבנתם, הן השאירו הרחק מאחור את מישל טאנר, אבל בכל אירוע שבו נכח מישהו מכוכבי "צער גידול בנות" – יכולתם להיות בטוחים שיהיה איחוד מרגש. או מביך.
חוש הסטייל המפותח של השתיים הביא להן הזמנות לכל תצוגת אופנה נחשבת. כאן, למשל, הן מצולמות עם המעצבת ג'ני קיין, ומפגינות את חיבתן הרבה לפרווה. כמו שתוכלו לנחש, זה סיבך אותן בצרות.
ב-2007 השתיים עשו צעד והוציאו קו אופנה משלהן, "The Row". הוא התחיל מכמה עיצובים של אשלי (כאן במעיל מימין) והתפתח לקו מתוחכם שחביב על סלבריטאיות כמו קארי מאליגן, קורטני קוקס ואפילו הגברת הראשונה, מישל אובמה.
אלא שהחיבה שלהן לפרווה אמיתית הפכה אותן לנרדפות על ידי ארגוני בעלי החיים בארה"ב. בזמן השקת הספר החדש שלהן, "השפעה", המאגד ראיונות עם מעצבים שונים, הפגינו מחוץ לחנות הספרים בקליפורניה פעילים שקראו להן בשמות לא יפים.
את התאומות אולסן זה לא ממש עניין, והן המשיכו לעצב ולמכור את הדגמים שלהן בהצלחה רבה. לטקס פרסי המעצבים בשבוע שעבר הן הגיעו על תקן מעצבות לגיטימיות, ולא בזכות קריירת המשחק שלהן.
השבוע, כאמור, השתיים חגגו את יום הולדתן ה-25, בדיוק בזמן ששתיהן מככבות במדורי הרכילות עם שמועות על רומנים חדשים: אשלי, על פי הדיווחים, היא האישה בחייו של ג'סטין טימברלייק ואילו שמה של מרי קייט נקשר בשמו של קנייה ווסט, לא פחות. שתיהן, אגב, מכחישות בתוקף את השמועות הללו, אבל כשמדובר בהן, כפי שכבר הבנתם, המציאות עולה על כל דמיון.