ושוב: גוגל ראש בראש מול פייסבוק. ענקית החיפוש השיקה באופן רשמי את אתר הרשת החברתית שלה - "פרויקט גוגל פלוס". הרשת החדשה מתבססת על המעגלים החברתיים של המשתמשים (ייקראו "מעגלים פלוס") והיא מאפשרת להם לבחור באופן סלקטיבי אילו תכנים לשתף עם כל אחת מהקבוצות החברתיות אליהן הם משתייכים. כך בעצם לא כל מה שתבחרו לשתף יהיה מוצג בפני כל החברים ברשימה שלכם כפי שקיים בחלק מהרשתות החברתיות כיום.
גוגל מדגישה את אפשרויות הגנת הפרטיות המוגברות הקיימות ב"גוגל פלוס" ומקווה מאוד כי משתמשים רבים ינטשו את הרשתות החברתיות הותיקות כמו פייסבוק וטוויטר, ויצטרפו לרשת החדשה.
"בחיים האמיתיים יש לנו קירות וחלונות אז אנחנו יודעים מי נמצא בחדר בזמן שאנחנו מדברים, אבל בעולם המקוון אתה משתף עם כל העולם", כך אמר לעיתון ה"ניו יורק טיימס" סגן המחלקה לייצור מוצרים בגוגל, בראדלי הורוביץ. בראדלי הוסיף כי "גוגל מנסה להפוך את את חווית השיתוף המקוון ליותר בטוחה ויותר אישית על ידי כך שהיא נותנת למשתמש שליטה טובה יותר על מה הוא משתף, איך ועם מי".
מעבר לאפשרות המעגלים החברתיים, הרשת החברתית של גוגל תאפשר למשתמשים להוסיף תחומי עניין, לקיים צ'ט וידיאו בקבוצות, לשתף תכנים דרך הטלפון הסלולרי ותכונות נוספות דומה לרשתות חברתיות אחרות.
ענקית החיפוש תשלב את "גוגל פלוס" עם יתר מוצריה הטמועים כבר עמוק ברשת האינטרנט. בימים אלה גוגל משלימה את שלב הרצת הרשת החברתית שבשלב זה פתוחה למשתמשים בודדים בלבד. אם קשה לכם לחכות אתם יכולים לבקר באתר Google+ כדי להירשם וגוגל תשלח לכם הודעה כשהשירות יהיה מוכן.