טלוויזיית תלת מימד, גלישה מהספה בסלון ותוכן אותנטי המיוצר על ידי גולשים - אלה הם רק חלק מהפיתוחים שתצטרכו להתרגל אליהם בעתיד הלא רחוק.
![תלת ממד בסלון שלכם (צילום: חדשות 2) תלת ממד בסלון שלכם (צילום: חדשות 2)](https://img.mako.co.il/2011/05/22/173297.jpg)
טלוויזיה תלת מימדית
אחד החסמים העיקריים של טלוויזיות התלת מימד כיום הוא הצורך להרכיב משקפיים מיוחדים כדי ליהנות מהחוויה.
הבעיה היא שאף אחד לא רוצה לשבת בסלון או בחדר השינה עם משקפיים, גם אם המטרה היא לראות אנשים כחולים בתלת מימד.
אחת הטכנולוגיות עליה מסתמכות היצרניות שאמורה לשחרר לחופשי את הצופה נקראת parallax barrier או במילים פשוטות מדובר על שכבה מיוחדת של זכוכית דמוית עדשה הממוקמת לרוחב חזית המסך והיא מחזירה את האור כך שכל עין רואה תמונה אחרת באותה נקודת זמן. היכולת הזו יוצרת אצל הצופה אשליה אופטית של תחושת עומק תלת ממדית ומייתרת את הצורך במשקפיים מיוחדים.
למרבה הצער, אין טוב בלי רע ואחד החסרונות העיקריים של שיטה זו הוא פגיעה ברזולוציית הצפייה. מסתבר כי כדי להעביר שידור תלת מימדי באיכות HD יש צורך במסך המסוגל להעביר וידאו בפורמט 43207680X הנקרא Super Hi-vision ורק לשם השוואה, מדובר על רזולוצייה הגבוהה פי 16 משידורי ה-HD הקיימים היום.
עוד נקודה חשובה לגבי שידור תלת מימדי קשורה ליכולת של הטלוויזיה לספק חווית צפייה היקפית באופן שיאפשר לראות את עומק התמונה מכל מקום בו נמצא הצופה. לצורך כך נדרש צילום של שמונה עד תשע מצלמות בו זמנית כדי לייצר תמונה סטריאוסקופית שתשודר בנפרד לכל עין, מכל זווית. כפי שניתן לשער מדובר על טכנולוגיית צילום יקרה מאד ביחס לאלו הקיימות ולכן גם אם תרכשו טלוויזיה תלת מימדית מהדור החדש, לא בטוח שתמצאו הרבה תוכן שיתאים לה.
![אווטאר 1 (צילום: יחסי ציבור ) אווטאר 1 (צילום: יחסי ציבור )](https://img.mako.co.il/2010/01/25/104_020_x19Fc.jpg)
טלוויזיה עם אינטרנט
זה לא סוד כי התקדמות הטכנולוגיה מביאה להתכנסות של מגוון יכולות למכשיר אחד. הסמארטפון למשל מאחד את הטלפון, המצלמה, הגלישה באינטרנט, נגן המוזיקה וחלק מיכולות המחשב האישי וכך גם הטאבלט.
בגזרת הבידור הביתי המצב לא שונה. אם בוחנים את הפיתוחים האחרונים בתחום, ניתן לצפות בסבירות די גבוהה כי הטלוויזיה עתידה להתאחד עם המחשב האישי ולא רחוק היום שהגלישה באינטרנט תתבצע באמצעות מקלדת ועכבר אלחוטיים שיחוברו למקלט וכן באמצעות הסמארטפון.
פיתוחים נוספים ייתכן ויגיעו מתחום הריהוט כאשר ספות, כורסאות ושולחנות יגיעו מצויידים במקלדות ומשטחי מגע לשליטה בטלוויזיה.
עובדה נוספת המשמשת כחומר בערה למירוץ פיתוח מכשיר הטלוויזיה היא העובדה כי תוכן ויזואלי שווה הרבה מאוד כסף, בעיקר אם יודעים לתרגם אותו לפרסומות.
ואם ניחשתם, צדקתם. גוגל, אפל ומיקרוסופט כבר שם והן עושות כל שביכולתן כדי להשתלט על הסלון שלכם.
גוגל למשל השיקה את שירות Google TV בשנת 2010 מתוך מטרה שהוא ישמש כמערכת הפעלה למכשיר הטלוויזיה ויאחד בין תפקידי הצופה והגולש. אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד, מאז השקתו ועד היום השירות לא הצליח לספק תוצאות (בלשון המעטה) וחברת לוג'יטק אליה חברה גוגל כדי לייצר את החומרה הנדרשת ליישום השירות, הודיעה לפני שבוע כי היא מפסיקה את שיתוף הפעולה לאחר שרשמה ממנו הפסדים של למעלה מ-30 מיליון דולר.
יחד עם זאת, לא נראה כי גוגל הולכת לוותר על שוק הפרסום בטלוויזיה ואם לא לוג'יטק, אז סמסונג. בדומה למצב בשוק הסלולאר הודיעה לאחרונה היצרנית הקוריאנית הגדולה ביותר של טלוויזיות שטוחות כי היא חוברת לענקית החיפוש בפיתוח מוצרי בידור.
בנוסף, נחשף לאחרונה כי מתנהלים גם מגעים בין גוגל לבין חברת LG על השקת טלוויזיה משותפת ראשונה בינואר הקרוב, עובדה המצביעה על כך כי ענקית החיפוש נוקטת בשיטת שיווק דומה לזו של האנדרואיד המתבססת על 'מערכת פתוחה' שתשמש את יצרני המכשירים.