אין ספק שעבודה בחברת היי טק נחשבת לאחת הנחשקות שיש. בניינים מפוארים משובצי קונסולות משחקים, מטבחים מאובזרים בכל טוב, ארוחות צהריים במסעדות, חדרי כושר וקפיטריות בלובי, הופכים את השהות תחת קרני הפלורסנט ומול מסך המחשב, לפסגת שאיפותיהם של רבים מבני הדור הצעיר בכל העולם. ומכל חברות ההייטק בעולם, באיזה הכי כדאי לעבוד? סקר חדש שתשאל עובדים באופן אנונימי קובע חד משמעית: בפייסבוק.
"לעבוד בפייסבוק זו חוויה מדהימה"
נראה כי מארק צוקרברג יודע מה הוא עושה, ולא רק עבור הלקוחות שלו אלא גם עבור עובדיו במטה החברה שבפאלו אלטו, ארה"ב. על פי הסקר שמנהל אתר Glassdoor.com באינטרנט ופורסם בבלוג ביזנס אינסיידר, נמצא כי פייסבוק הדיחה את גוגל מהמקום הראשון בדירוג החברות הטובות ביותר לעבוד עבורן. עובדי החברה שמילאו את הסקר הרעיפו שבחים על האוכל המצוין, קוד הלבוש החופשי ומשחקי הווידיאו, ואמרו שבפייסבוק מתקיימת סביבת עבודה אנרגטית ונטולת פוליטיקה, כזאת המאפשרת שיתוף פעולה מלא וחיובי בין כל דרגות הניהול וקבוצות הפיתוח השונות - רשת חברתית אמיתית הלכה למעשה.
חלק מהמשובים של העובדים מדברים על כך כי "אתה לא יכול לנסוע ברכבת או אוטובוס בלי להבחין במישהו לידך מדבר, מקשיב או משתמש בפייסבוק, וזו חוויה מדהימה לדעת שאתה עובד בשביל חברה כזו". עובד אחר דווקא ציין צד פחות יפה של פייסבוק לדעתו והוא "הכאוס המאורגן בהתנהלות החברה", כאשר לפיו "יש תקופות בהן הכאוס נהיה ממש קיצוני, אבל גם זה הולך ומשתפר", הוא מסיים את הביקורת בנימה חיובית.
בגוגל קשה להתקדם
ולמרות הניצחון של פייסבוק, אל תזלזלו בתנאי העבודה במשרדי גוגל. מחלקת כוח האדם של ענקית החיפוש דואגת לאתר את האנשים הטובים ביותר בתחום (בכל זאת, הם יודעים לחפש) וזה מה שמקנה לגוגל את העליונות הטכנולוגית על פני המתחרות. התלונות מהגוגליסטים הן בעיקר כלפי דרגי הניהול הנמוכים שנשכרו בימיה הראשונים של החברה וכיום חוסמים את אפשרויות הקידום של הצעירים, המוכשרים יותר.
האמת היא, כי קבלת משרה בכל אחת מתוך 25 החברות שברשימה נראית למרביתנו סוג של הגשמה עצמית. הטכנולוגיה הפכה לצורך בסיסי עבורנו בני האדם ועבודה בהייטק משמעותה לשרת צורך זה - בדיוק כמו שאבותינו רצו לעבוד בחברת חשמל, מקורות או בזק. היוקרה המלווה בהשתייכות לחברות ענק בינלאומיות גם היא מוסיפה לקסם ונותנת תחושה שאנחנו חלק ממשהו גדול, כזה שיכול לשנות את העולם. ואולי לעבוד עבור גוגל , פייסבוק, אפל (מקום 5) או מיקרוסופט (מקום 12) זה באמת נכון. בכל זאת, לכל אחת מהן בנפרד יש יותר לקוחות מכל תושבי ארה"ב גם יחד.