מספר שעות לאחר שפרצה השריפה בכרמל, היה כבר מי שניסה לנצל אותה לצרכי רווח, וליתר דיוק – לקידום אתרים. הבלוגר עידו קינן חשף בבלוג חדר 404 פוסט שכתבה בלוגרית באתר ישראבלוג, תחת הכותרת "אש, אש, אש". "כמה נורא למות בשריפה", כתבה הבלוגרית בפתיח, במה שנראה לכאורה כפוסט תמים שמשתף את הקוראים בתחושות ההלם והעצב שגורר אסון בסדר גודל כזה.
אלא שלא מדובר בפוסט תמים: אחדות מהמלים בטקסט מכילות קישורים לאתרים חיצוניים, מתוך מטרה לקדם אותם בגוגל. למשל: במשפט "למתים אין ירושה, רק תחושת זיכרון קרה ודרישת שלום לאלו שנותרו בעיזבון גדול", מכילות המלים "ירושה" ו"עיזבון" קישורים לאתר yerusha.org.il, העוסק בדיני ירושות וצוואות. קישורים אחרים הובילו לפורטל תעבורה ולאתר של סטודיו לעיצוב גרפי. שלושת האתרים הוקמו על ידי אותה חברה, בשם אינטרדייט. בינתיים, נסגר הבלוג על ידי מנהלת ישראבלוג.
בעלי אתר yerusha אמר בתגובה לפרסום בחדר 404, כי לא היה מודע לקידום הזה. מהחברה המפעילה את האתרים, אינטרדייט, נמסר: "הבלוג נכתב ע"י עובדת חדשה בחברה וכמובן שאיננו יכולים להסכים לסוג שכתיבה כזה. העובדת ננזפה בנושא. התנצלותינו בפני מי שנפגע".
זו אינה פעם ראשונה שאירועים מכוערים מסוג זה מתרחשים. רק לפני מספר חודשים סערה המדינה בעקבות קבוצה שנפתחה בפייסבוק, תחת הכותרת "גלעד שליט נפטר – כל האמת". מי שנכנס לקבוצה, וכאלה היו אלפים רבים, לא גילה שום דבר דומה לחומר שהובטח – אלא התבקש להכניס את מספר הטלפון הנייד שלו, ולבסוף הגיע לאתר שיווק של תרופות. גם באותו מקרה טענה החברה המשווקת, כי לא היתה מודעת לאופן שבו פורסמו מוצריה.