גרופון היא אחד מהשמות החמים ביותר בקרב חברות טכנוולגיה בעמק הסיליקון. החברה הוקמה בשנת 2008 על ידי יזם צעיר בשם אנדרו מייסון (29), שכבר הופיע השנה ברשימת 40 הצעירים המצליחים מתחת גיל 40 של מגזין "פורצ'ן". החברה רשמה רווח תוך שבעה חודשים מיום הקמתה, והיום היא מעסיקה יותר מ-3,000 עובדים ברחבי העולם, ופועלת ב-35 מדינות. על-פי הערכות, הכנסות החברה צפויות לעמוד השנה על 500 מיליון דולר.
גרופון מציעה למשתמשים רשומים דיל יומי למוצר או שירות, ומנצלת את כוחה של הקבוצה לרכישה בהנחה גדולה. אם יש מספיק קונים לאותה הצעה יומית העסקה יוצאת לפועל, והקונה מדפיס לעצמו קופון שאותו הוא מממש בבית העסק. אם אין מספיק קונים, העסקה מבוטלת והקונה לא מחויב. לאתר יש כיום כ-20 מיליון מנויים שמקבלים את ההצעות היומיות. אחד משיתופי הפעולה המצליחים ביותר של האתר היה עם רשת האופנה גאפ, שהציעה קופון לרכישה ברשת בהנחה של 50%. המבצע הזה לבדו ייצר לגרופון הכנסות של 11 מיליון דולר, והגדיל את תנועת הגולשים לאתר ב-40%.
נזכיר כי בעבר סירב מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, לשתי הצעות למכירת הרשת החברתית. הצעה אחת הוגשה על ידי ויאקום, והשנייה על ידי יאהו, שהציעה מיליארד דולר. רבים חשבו בזמנו כי החלטתו היתה תמוהה, אולם היום, כששווייה של פייסבוק מוערך ב-35 מיליארד דולר, ברור כי החלטתו של צוקרברג הוכיחה את עצמה. האם גרופון צפויה גם כן לאותה הצלחה? קשה לנבא, אבל כל הסימנים מראים שהיא בדרך הנכונה.
>> הערכות: גוגל בדרך לרכישה היקרה בתולדותיה