אפריל 2010 - חברת labpixies
הקונה: גוגל
מחיר מוערך: 25 מיליון דולר
חברת labpixies התל אביבית, נוסדה בשנת 2006 על ידי ניר צמח, אודי גרף, עודד פונטש ורן בן יאיר. אחרי 4 שנות קיום בלבד היא נרכשה על ידי גוגל תמורת כ-25 מיליון דולר והיתה החברה הישראלית הראשונה שנרכשה על ידי ענקית החיפוש.
הסטארט אפ מתמחה בפיתוח גאדג'טים אינטראקטיביים מותאמים אישית ומאפשר אינטגרציה בפלטפורמות השונות: פייסבוק, מייספייס, iGoogle וגם אייפון ואנדרואיד. כך למשל אם תרצו להוסיף לבלוג שלכם גאדג'ט של סודוקו, שש בש או רדיו, labpixies היא הכתובת.
ספטמבר 2010 - חברת Quiksee
הקונה: גוגל
מחיר מוערך: 10 מיליון דולר
חברת Quiksee הישראלית הוקמה בשנת 2003 על ידי רוני אמירה, גדי רויז, פבל יוסיפוביץ' ואסף הראל והיא הרכישה השנייה של גוגל בישראל.
Quiksee פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לגולשים להפוך קטעי וידאו שצילמו אזור מסוים לסרטונים אינטראקטיביים שנותנים תחושה של סיור וירטואלי. שילוב הטכנולוגיה עם שירות המפות של גוגל זה אך טבעי ואפילו מתבקש.
ספטמבר 2006 - חברת Gteko
הקונה: מיקרוסופט
מחיר מוערך: 110 מיליון דולר
Ggetko הישראלית מרעננה, הוקמה בשנת 1992 על ידי ד"ר שוקי גלזר שגם שימש כמנכ"ל שלה. החברה מתמחה במתן תמיכה ופתרונות למחשבים אישיים ועוזרת למשתמש להתקין תוכנות שונות וגם ציוד נלווה. כך בעצם Ggetko גם מסייעת לספקיות התוכנה והחומרה לשפר את התמיכה הטכנית שלהן ולצמצם את עלותה. עוד לפני שמיקרוסופט רכשה אותה חברות גודלות כמו HP וקאנון היו בין לקוחותיה.
פברואר 2008 - חברת YaData
הקונה: מיקרוסופט
מחיר מוערך: 25 מיליון דולר
YaData היא חברת סטארט אפ תל אביבית שנוסדה בשנת 2005. מייסדיה ישי אורן, רן סמורודינסקי, אמרי פלג ומוטי רדומסקי פיתחו תוכנה אנליטית עבור משווקים שמזהה ומפלחת קבוצות של לקוחות על פי דפוסי ההתנהגות שלהם, וכך עוזרת למפרסמים ומייצרי תוכן ברשת. התוכנה משלבת טכניקות סטטיסטיות ואפשרויות דירוג ומאפשרת לנתח, לחקור ולעבד נתונים.
מרץ 2011 - חברת Snaptu
הקונה: פייסבוק
מחיר מוערך: 70 מיליון דולר
Snaptu חברת סטארט אפ תל אביבית שנוסדה ב-2007 על ידי רן מקבי וברק נווה והיא הרכישה הראשונה של פייסבוק בישראל. סנאפטו פיתחה טכנולוגיה המאפשרת גישה למגוון אפליקציות כמו פייסבוק, טוויטר, Picasa ועוד, עבור אנשים שאין להם טלפון חכם, אלא מכשיר סלולרי פשוט.
יולי 2010 - חברת Storwize
הקונה: IBM
מחיר מוערך: 140 מיליון דולר
Storwize סטארט אפ ישראלי מיהוד, שהוקם בשנת 2004 על ידי גל נאור ויוני עמית. החברה פיתחה מערכת שמאפשרת דחיסת נתונים בזמן אמת, לפני שהם עוברים למערכות האחסון. הטכנולוגיה הזו מגדילה באופן דרמטי את שטח האחסון ברשת מה שכמובן מוזיל בצורה משמעותית את עלויות האחסון עבור החברות הגדולות והקטנות.
ינואר 2008 - חברת FraudSciences
הקונה: eBay דרך חברת הבת שלה Paypal
מחיר מוערך: 169 מיליון דולר
FraudSciences הישראלית נוסדה בשנת 2001 על ידי סער וילף ושבט שקד והיא עוסקת באבטחה של המסחר באינטרנט. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מציעה מערכת אימות אוטומטית שמונעת הונאות ברשת. המערכת בעלת פוטנציאל כלכלי גבוה במיוחד כיון שהיא עוזרת למוכרים המקוונים לאמת את זהותם של הקונים שלהם מה שמגדיל את המכירות ומצד שני מקטין את ההונאות. בהודעה הרשמית על הרכישה חברת איביי ציינו כי FraudSciences "משפרת באופן משמעותי את בטיחות הסחר המקוון ומגדילה את האמון במערכת".
אוקטובר 2006 - חברת Onigma
הקונה: McAfee
מחיר מוערך: 25 מיליון דולר
אם ראיתם "מחוברים" אז אתם בטח יודעים שאחד ממייסדי החברה הוא ישי גרין שקנה לעצמו דירה בתל אביב בכסף של האקזיט.
אוניגמה היא חברת סטארט אפ תל אביבית, שהוקמה ב-2004 על ידי ליעד אגמון, אמיר שדה וישי גרין כמובן. החברה נמכרה לענקית אבטחת המידע מק'אפי אחרי שנתיים בלבד. אוניגמה פיתחה תוכנה שמונעת דליפה של מידע החוצה מתוך חברות וארגונים גדולים. כמו כן, הטכנולוגיה של אוניגמה מאפשרת לחברות לפקח על העובדים שלהן ולהבטיח שהם לא שולחים מידע חסוי החוצה.
ינואר 2011 - חברת גרופר
הקונה: Groupon
מחיר מוערך: 15 מיליון דולר
קניות קבוצתיות הן אחד הטרנדים החמים היום בארץ ובעולם. אחרי פחות משנה מאז הקמתה והשקעה של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, חברת גרופר הישראלית, שהוקמה בהשראת גרופון, באופן לא מפתיע גם נמכרה לה תמורת כ-15 מיליון דולר. שלושת המייסדים המאושרים של גרופר, דורי הללי, דותן סתיו ויובל קרזבסקי גרפו לכיסם כ-4 מיליון דולר כל אחד. לא בקופונים.
>> בואו לחסל את בן לאדן במשחק מחשב