אחרי שאיבדו את תואר המדינה עם אחוז השומן הגבוה בעולם לאוסטרלים, מסתבר שעכשיו, כשהג'אנק פוד כבר לא מגניב כמו שהיה והטלוויזיה כבר לא כל כך מרגשת, האמריקאים מכורים לאימייל שלהם.
על פי סקר של AOL, אחת מספקיות האינטרנט הגדולות, 46 אחוז מהאמריקאים מכורים לאימייל, לעומת 15 אחוזים בשנה שעברה (עליה של 31 אחוזים!) על פי הסקר, תושבי ניו-יורק מכורים יותר מכל מדינה אחרת בארה"ב: 55 אחוזים מהאוכלוסייה נחשבים למכורים.
מי נחשב מכור? AOL לא נתנו הגדרה מדויקת, אך הממצאים אכן מדאיגים: 61 אחוזים הודו שהם שולחים וקוראים מיילים בעודם בשירותים (תחשבו על זה פעם הבאה שאתם מקבלים מייל מארה"ב), 70 אחוזים עושים את זה במיטה כשהם עוד בפיג'מה, 60 אחוזים במסעדות ו-39 אחוזים הודו שהם בודקים את התיבה שלהם בזמן הנהיגה. יש גם כמה שהודו כי הם נפרדו מבני זוגם באמצעות המייל ועשרה אחוזים הזמינו מישהו לדייט דרך המייל.
מאשה אגן, מחברת הספר "12 צעדים לריפוי התמכרותכם לדוא"ל" מציעה לתושבי ניו-יורק 50 אחוזי הנחה בהרשמה לסדנת הריפוי שלה למי שירשמו החודש. (אפשר להרשם דרך המייל). לטענתה, היא יכולה לרפא התמכרות, ללמד הרגלי שימוש נכונים ובריאים ולחסוך עד שעה(!) ביום למשתתפי הסדנה (מה משך הסדנא, לא נאמר). הצעד הראשון הוא כמובן "הודה שהמייל מנהל את חייך. וותר על הצורך לבדוק את תיבת המייל שלך כל עשר דקות". חלק מהצעדים הבאים מבקשים להשאיר את תיבת הדואר הנכנס ריקה כל הזמן ולהחליט על שעות קבועות מראש בהן נבדוק את התיבה שלנו.
באתר של AOL ניתן למצוא גם כמה כללים לנימוסי מייל שנכתבו על ידי שרי קר, שחיברה ספר בנושא עבור קהל אנשי העסקים האמריקאים. בין הטיפים אפשר למצוא טיפ שמציע "ענו למיילים תוך 24 שעות". או "לעולם אל תכתוב בשגיאות כתיב". גם "תן למילים שלך לשקף את האישיות שלך" נמצא ברשימת הטיפים. מעניין מתי הם קוראים את הספר, אם בזמן שהם בשירותים הם עסוקים בקריאת מיילים.