45663
מייקרוסופט מבטיחה 10 אלף דולר | צילום:

חברת "מייקרוסופט" העלתה קמפיין חדש באוסטרליה, בו היא מבטיחה לגולש ש"ימצא את המטמון" בעזרת רמזים לא פחות מ-10,000 דולרים. נשמע מבטיח, נכון?

מה שעומד מאחורי הקמפיין הוא ניסיון לקדם את הדפדפן החדש ששחררה מייקרוסופט לא מזמן, "אינטרנט אקספלורר 8". מסתבר שאת הרמזים שפיזרה מייקרוסופט ברחבי הרשת נוכל לראות רק אם נוריד ונתקין את הגרסה החדשה של הדפדפן של מייקרוסופט, מה שבטח מאוד מרגיז את משתמשי המקינטוש - להם אין בכלל אפשרות בחירה בדפדפן של מייקרוסופט.

מייקרוסופט גם מפנה אותנו לעקוב אחר הרמזים בדף הטוויטר שלה, שם מבטיחים אנשי החברה להתחיל לפזר רמזים החל ממחר. לפי אחת ההודעות בדף הטוויטר, "רמזים יפוזרו פה בטוויטר על בסיס יומי, השתמשו באינטלקט שלכם לפתור את הרמזים ולחשוף את השלל".

"מוזילה" מתפארת בקוד הפתוח - ועל הדרך לועגת למייקרוסופט

45671
מוזילה מבטיחה לצחוק על מייקרוסופט | צילום:

אחד המפתחים בחברת "מוזילה" (החברה שפיתחה את הדפדפן FIREFOX) הקים גם הוא אתר, בו הכיתוב והכתובת מזכירים מאוד את הקמפיין של מייקרוסופט.

באתר ניתן לראות צילום מפה עם אפשרות לעשות "זום", וככל שנתקרב יותר נשים לב שעל הקרקע יש את הלוגו של דפדפן ה"פיירפוקס" של מוזילה עם הכיתוב: "דפדפן פתוח לרשת הפתוחה". ההבדל המהותי בין פיירפוקס של מוזילה והאינטרנט אקספלורר של מייקרוסופט, הוא שפיירפוקס הוא דפדפן "קוד פתוח", כך שכל אחד שרוצה יכול לשנות או לפתח תוספים.

בשנים האחרונות החל ה"פיירפוקס" לגנוב לא מעט משתמשים ממייקרוסופט. גם ה"גוגל כרום", הגרסה של גוגל לדפדפן אינטרנט, נכנס לשוק הדפדפנים, ולא לשכוח את הדפדפן "אופרה" שהשיק אתמול שירות חדש העונה לשם UNITE. אז האם מעצמת מייקרוסופט צריכה לדאוג? ועוד איך.

לאחרונה הודיעו במייקרוסופט כי החברה לא תשיק את "ווינדוס 7" (מערכת ההפעלה שתושק בחודש אוקטובר) עם הדפדפן באופן מובנה. כנראה שהמשתמש יוכל לבחור איזה דפדפן הוא רוצה בזמן ההתקנה של מערכת ההפעלה, זאת בניגוד מוחלט לאופן השיווק הדורסני והאגרסיבי בה פעלה מייקרוסופט בעבר - עד כה הדפדפן שלה היה מגיע כחלק בלתי נפרד במערכת ההפעלה.