רק בינואר שעבר השיקה חברת אפל את מכשיר האייפד ששינה את הדרך בה מיליונים צורכים חדשות ובידור, וכבר השנה, לפי השמועות, מגיע הדור החדש שלו - האייפד 2. לפי פרסום באתר digitimes, מספר משווקים כבר נבחרו על-ידי אפל, והם מתכוננים להשקה הקרובה שתתרחש ככל הנראה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2011.
המכשיר החדש כנראה מיועד לשוק הגלובלי, ואתרים שונים מזכירים אותו תחת השם "אייפד עולמי". המשמעות היא, ככל הנראה, שהוא יעבוד גם על רשתות GSM וגם על CDMA (רשת שלא נתמכת על ידי המכשיר הנוכחי) וכך יהיה מתאים לכל מדינה, לא משנה באיזה סוג רשת היא משתמשת. באפל יודעים כי המשווקים הכי טובים של המכשיר הן מפעילות הסלולר המקומיות, ואם ג'ובס רוצה לעמוד על במה עם כתר של מלך העולם על הראש, הוא צריך ליצור מצב בו כל מפעיל בכל מדינה יכול למכור את האייפד שלו.
מעבר להצהרות השיווקיות שלה, אפל גם מתכוננת לייצור המוני של מכשירי הדגל שלה – האייפד והאייפון. על-פי בריאן בלייר, אנליסט בכיר מהתעשייה, קווי האספקה של אפל נבנו כדי לייצר כ-50 מליון אייפדים ו-100 מליון מכשירי אייפון בשנת 2011 כולה (השנה נמכרו כ-40 מליון) - מספרים כפולים מהערכות האנליסטים. אם אכן יתממשו התחזיות של ג'ובס, הוא עתיד לשלוט על 10% משוק הטלפונים הסלולריים בסוף שנה הבאה.
אין ספק כי זהו תור הזהב של ג'ובס. החברה שלו, אפל, הצליחה לעבור את כל הדרך מחברת נישה שמייצרת מחשבים לקהל שבוי, לחברה שמייצרת עבור ההמונים ומכתיבה בעצמה את המיינסטרים באופנת הטכנולוגיה. ואם מסתכלים על התמונה הגדולה, ברור מדוע כל שנה צריך להוציא גרסה חדשה של אייפד ואייפון. הבעיה היא שזה הופך אותנו, המשתמשים, ואת החשבון שלנו, לשבויים של טרנדים טכנולוגיים.
>> ראש בראש: אייפד מול גלקסי טאב