בכל יום 6.7 מיליארד איש רואים את העולם בדרך ייחודית רק להם. דמיינו שאפשר היה לקחת את כל זוויות הראייה האישיות הללו ולאגד אותם לסיפור של יום אחד על כדור הארץ. ובכן, זה בדיוק מה שעשתה חברת גוגל כאשר השיקה היום את “Life in a Day”, פרויקט קולנועי בעל משמעות היסטורית המנסה לעשות בדיוק את זה: להפיק סיפור מצולם המתעד יום בחיי האנושות.
השחקנים אלו אתם, הגולשים. תושבי כדור הארץ. גוגל רוצה שתתעדו כל צעד ושעל שלכם ביום – ותעלו ליוטיוב, לאתר שהוקם במיוחד עבור הסרט. תצלמו את זריחת החמה, את ההתארגנות שלכם לקראת יציאה לעבודה, ההליכה עם הילד לגן או לבית הספר, העמידה בפקקים וארוחת הערב המשפחתית. תחשבו שאף אחד אחר חוץ מכם לא רואה את העולם בצורה שאתם רואים אותו. תשתמשו במצלמה הדיגיטלית, בטלפון החכם ובמצלמת הווידיאו כאילו היו העיניים שלכם. אל תערכו ואל תשפצו, פשוט תעלו את קטעי הווידיאו בצורה הגולמית שלהם, הכי אמיתית שלהם.
מתוך כל הקטעים שיישלחו, 20 ייכנסו לסרט
מתוך כל הקטעים שיעלו לאתר הפרויקט יבחרו הבמאים רידלי סקוט ("Blade Runner") וקווין מקדונלד ("The Last King of Scotland"), 20") קטעים ויערכו אותם לכדי יצירה קולנועית אחת שתוצג בשנה הבאה (2011) בפסטיבל הקולנוע Sundance Film Festival. גולשים שהקטעים שלהם יכנסו לגרסה הסופית של הסרט, יזכו לקרדיט של עורכי משנה, כרטיסי כניסה לפסטיבל והמון, המון אבק של כוכבים.
מנכ"ל גוגל, אריק שמידט אומר כי "בחמש שנים האחרונות שינה שירות יוטיוב את הדרך בה מדיה נעשית ונצרכת בעולם". ואכן, פרויקט בסדר גודל כזה בדרך כלל דורש ספונסרים, אבל היות ומדובר בשירות יוטיוב, השחקנים הם הגולשים והתוכן לסרט לא עולה כסף. וזהו אכן שינוי בדרך בה עושים קולנוע. אז נכון, בימינו אי אפשר בלי קצת ציניות ויש שיראו בפרויקט הזה סוג של ניצול בכך שמיליוני גולשים עובדים בשביל גוגל ורק עשרים יזכו בתהילה (וגוגל כמובן).
תתחילו לצלם – בשביל הדורות הבאים
מי שבכל זאת יצליח לעבור את המחסום הזה, יוכל לראות את העובדה שהוא בעל ערך תרבותי והיסטורי עצום לדורות הבאים של האנושות, שיוכלו לראות איך נראו החיים בכדור הארץ בשנת 2010. ולמי שירחיק עוד קצת בזמן אז יש בסרט הזה עוד יתרון גדול – הוא מהווה מצגת מכירות מוכנה מראש. הרי ברור שאנו לא לבד ואי שם בחלל החיצון מסתובבים סוכני נדל"ן בין גלקטיים שבבוא היום ירצו לרכוש את כדור הארץ עבור אחד הלקוחות שלהם. במקרה כזה, אנחנו נהיה מוכנים ונוכל להראות להם בדיוק מה הם קונים. אז שנסו מותניים, קחו מצלמה ביד ותתחילו לצלם את החיים, אולי עוד תהיו מפורסמים בגלל זה.