מכשיר סלולרי יוקרתי מדגם סמסונג אומניה - זה מה שחיכה בדואר לכמה מהבלוגרים המובילים בישראל. השולחת, יבואנית סמסונג בישראל, ביקשה מהם לפרסם בבלוגים שלהם צילומים מהטלפון החדש ולכתוב עליו. ומי לא ידע מכל זה? הגולשים, כמובן.
החברות המסחריות כבר מזמן הבינו את הפוטנציאל הטמון בבלוגרים, שפונים לאלפי ישראלים שמחפשים המלצות על מוצרים שונים. עשרות בלוגרים כבר נרתמו לעבודות משותפות עם החברות ואלפי שקלים כבר שולמו להם - למרות שזה לא תמיד פשוט לשים את האצבע על שיתופי הפעולה הללו.
אך גם הגולשים לא נשארים אדישים לקשרים המסחריים הללו. לפי סקר שנערך לאחרונה, 86 אחוזים מהגולשים מטילים ספק באמינות הבלוגים. לפני שלוש שנים וחצי שלחה מיקרוסופט העולמית מחשבים ניידים יוקרתיים לתשעים בלוגרים אמריקאיים - בעקבות המקרה הזה נקבעה בחוק האמריקאי תקנה לפיה בלוגרים חייבים לדווח על יחסיהם עם חברות מסחריות.
ובישראל? הכול עוד פרוץ. הקשרים בין בלוגרים לחברות מסחריות הולכים ומעמיקים.