כמו כל סיפור טוב, גם הסיפור הזה התחיל בציוץ אחד קטן – הפעם של מייסד Digg, קווין רוז. רוז טען ש"מקור מהימן" אישר לו שגוגל החליטה להתחרות ראש בראש עם פיסיבוק ולהשיק פרויקט חברתי חדש: כפתור סוציאלי בשם Google Me. משם, התחיל גל הדף בכל רחבי הרשת שעדיין מתפשט לכל עבר. המקור של קווין היה אדם דיאנג'לו, בכיר לשעבר בפייסבוק. בפוסט בבלוג שלו טוען דיאנג'לו שהוא אסף ממקורות אמינים מספיק פיסות מידע כדי לקבוע שהפרויקט אמיתי ושעובדים עליו מספר גדול של אנשים.
בגוגל הבינו שכנראה ש-Buzz ו-Orkut לא יספיקו להם כדי להתחרות בפייסבוק ואם הם רוצים רשת חברתית אמיתית הם חייבים לפתח מודל שלפחות נראה כמו פייסבוק. דיאנג'לו מוסיף וטוען, כי לדעת גוגל הצמיחה של פייסבוק היתה אמורה להיעצר וכשזה לא קרה, הם נכנסו ללחץ. אתר The Next Web מעריך כי בגוגל יפעלו לשלב בין השירותים הקיימים כדי ליצור בסיס לקוחות של בערך 200 מליון משתמשים – כמעט מחצית מגודלה של פייסבוק. עוד כותב האתר, כי משתמש טוויטר בשם @adnys טוען שאם גוגל יתרגמו את באזז לפורטוגזית אז כל משתמשי Orkut בברזיל יתחילו להשתמש בו. והנה לכם שינוי קטן שיוסיף עוד כמה מיליוני משתמשים חדשים.
אז למה פייסבוק מטרידה כל כך את גוגל? במילה אחת: פרסום
למי ששירותי החינם של גוגל זרעו חול בעיניו נזכיר כי הכסף נמצא בפרסום ופייסבוק נכנסת לגוגל עמוק לכיס. עם כפתור ה"אהבתי" ופלטפורמת Open Graph שהוצגה החודש במסגרת כנס המפתחים F8 ואמורה להחליף את Facebook Connect, שולחת פייסבוק מסר ברור לגוגל. חשוב לציין כי הכלים הסוציאליים אותם משיקות שתי החברות נועדו לאפשר להן למפות בצורה טובה יותר את תוכן האתרים ברשת, ועל ידי כך להתאים בצורה טובה יותר את המודעות לקהל היעד. גם בעולם האינטרנט אין חינם, מישהו תמיד משלם בסוף.
המלחמה בין ענקיות השירותים אינו צפוי להיגמר בקרוב. שירותים כמו טוויטר ו–LinkedIn עדיין יכולים להיתפס בין הכוונות של אחת מהן ולשנות את מפת השליטה ברשתות החברתיות מקצה לקצה. בינתיים, על פי נתוני חברת Comscore לחודש מאי 2010, הגולשים מבלים יותר זמן בפייסבוק (150 מיליארד דקות בחודש) מאשר בגוגל (73 מיליארד דקות בחודש). למרות שלגוגל יש 900 מליון משתמשים ולפייסבוק רק 550 מליון. אבל המספרים היותר חשובים הם אלו המופיעים בצגי המחשב של הבנק – ובאלה נראה בינתיים שגוגל יותר טובים. תחום הפרסום המקוון הוא מחולל הכנסות גדול ולמרות שגוגל היו ראשונים, כולם רוצים נתח מהעוגה, גם מיקרוסופט ופייסבוק. השאלה הגדולה היא מי תישאר עם חברים ודולרים בכיס ומי תישאר רק עם חברים.
>> פרטים ראשונים על Windows 8 דלפו לרשת