בשבועות האחרונים פייסבוק עברה סוג של מהפך במהלכו היא הוסיפה ושינתה כמעט כל תכונה אפשרית: החל מהגדרות פרטיות ועד לטיימליין, שינוי ענק בתצוגת פרופיל המשתמש. אם לא הספקתם לעקוב, לפניכם עשרת השינויים הגדולים ביותר:
1. הטיקר
"פייסבוק בתוך פייסבוק", זהו הכינוי העממי לו זכה אותו טיקר מפורסם שהופיע לפתע בניוז פיד שלנו ובו גל של "מבזקי חברים" שמתעדכן בזמן אמת. הפיצ'ר נועד לעזור לכם לא לפספס שום עדכון ברשת החברתית, עדכון שלא היה מספיק חשוב בעיניי פייסבוק כדי להגיע לניוז פיד שלכם ומצד שני חבל גם שלא תראו אותו בכלל.
למרות שנכון לעכשיו הטיקר הפך לסוג של מטרד עבור המשתמשים והם מרבים להתלונן עליו, אותו טיקר הוא המפתח והבסיס לכל אפליקציות השיתוף ועומד להיות במקום מאוד מרכזי בפייסבוק שלכם. אם תרצו "להקל" על הטיקר תוכלו להסיר חלק מהאפליקציות שמופיעות בו.
2. סיפורי ניוז פיד
פייסבוק רוצה שבניוז פיד שלכם תקבלו את העדכונים הכי רלוונטיים וחשובים עבורכם, ולכן כל העדכונים יופיעו תחת ההגדרות Top stories (סיפורים חשובים) ו-Most Recent (סיפורים אחרונים).
כך לדוגמה אם אתם נכנסים מעט מאוד לפייסבוק אז הסיפורים החשובים יופיעו לכם בפיד – אם אתם כל הזמן מרפרשים ברשת החברתית אז בפיד יופיעו העדכונים האחרונים ביותר.
בנוסף, אם פייסבוק הגדירה סיפור מסוים כחשוב, אבל הוא לא מעניין אתכם ואינכם רוצים שיופיע בכלל בניוז פיד שלכם, תוכלו להסיר ממנו את תגית ה-Top story על ידי לחיצה על המשולש הכחול בצד שמאל, התחרטתם? ליחצו שוב על החץ והוא יחזור להיות סיפור חשוב.
3. הפרופיל הופך לציר זמן מדהים
מהפכת ענק בפרופיל שלכם - לא עוד הפרופיל הישן אלא טיימליין (ציר הזמן) שמספר את סיפור חייכם.
הטיימליין הוא וול פרופיל רחב יותר שכולל תמונות גדולות יותר, עם סיפורים ועדכונים לאורך כל שנות קיומכם בפייסבוק.
4. אפליקציות חברתיות
פייסבוק שמה דגש על האפליקציות, ובעיקר על אפליקציות השיתוף ומעכשיו כל הפעילות תתקיים בתוך הרשת החברתית וכדי להשתמש באפליקציות השונות לא תצטרכו לצאת לאתרים חיצוניים כפי שהיה בעבר. חשוב לציין כי מעכשיו האפליקציות שתתקינו בפרופיל לא יבקשו אישור לפרסם עליו עדכונים שונים, רק בפעם הראשונה כשתתקינו אותן.
5. להקשיב, לצפות ולקרוא ביחד עם החברים
לפי דבריו של מארק צוקרברג, פייסבוק מנסה להעניק למשתמש "חוויה של גילוי" במהלכה המשתמש מגלה סרטים, תכניות, מוזיקה וחדשות דרך החברים שלו ודרך מה שהם צורכים באותו זמן או בעבר.
פייסבוק יצרה מספר שיתופי פעולה עם חברות מוזיקה כמו SPOTIFY,MOG, RDIO ועוד. כל אלה יעזרו לכם לגלות מוזיקה חדשה וגם להאזין לשירים, לבד ובשיתוף עם חברים.
לדוגמה: כשאחד מהחברים שלכם מאזין לשיר כלשהו, אתם תראו את הפעילות שלו בטיקר שלכם ודרכו תוכלו לקבל מידע נוסף על השיר. כמובן תוכלו גם להלקליק עליו ולשמוע אותו בעצמכם, אחר כך החברים שלכם יקבלו את המידע וכך הלאה.
באופן דומה למוזיקה, תתאפשר בפייסבוק צפייה בסרטים ותכניות, גם במקרה הזה פייסבוק סגרה חוזים עם ספקיות תוכן כמו HULU ו-NETFLIX. אותו דבר גם לגבי החדשות, עם חוזים מול מספר כלי תקשורת בניהם ה-DAILY, תוכלו לראות מה החברים שלכם קראו.
6. רשימות של חברים
לפני שבועיים היא השיקה את הרשימות החכמות (Smart Lists)ממשק משופר שמסדר את החברים שלכם ברשימות בקלות, ממש כמו המעגלים של גוגל פלוס.
7. עוקבים אחרי אנשים שהם לא חברים
פייסבוק קיבלה השראה לא רק מגוגל פלוס, שינוי נוסף שעברה, שמזכיר מאוד את כפתור הפולואו של טוויטר, שמאפשר לכם לעשות מנוי לחשבונות פייסבוק שאתם מעוניינים לעקוב אחריהם, גם אם הם לא החברים שלכם.
פיצ'ר יעיל מאוד של הכפתור הוא האפשרות לעשות מנוי רק לעדכונים מסוג מסוים של אותו משתמש ולהתעלם מאחרים, כך למשל אתם יכולים לקבל עדכון רק אם המשתמש פירסם סטטוס כתוב ולא לקבל עדכון אם הוא העלה תמונה.
8. תרגום מיידי של פוסטים בשפות זרות
עוד פיצ'ר נחמד ויעיל מאוד שהופיע בפייסבוק שלנו הוא התרגום המיידי בתוך הפוסטים והתגובות. בכל פוסט הרשת החברתית תשלב כפתור 'תרגם', שכשמו הוא יתרגם כל תגובה שנכתבה בשפה זרה. השינוי בעיקר יקל על גולשים ובעלי עמודי מעריצים בינלאומיים.
9. לא עוד תיוג מביך בתמונות
אחד השינויים הגדולים והמשמעותיים האחרונים של פייסבוק היה מתן שליטה מסוימת לתכנים שהוא מתויג בהם. אמנם המשתמש לא יכול להימנע מתיוג בתמונה או סטטוס, אבל כדי שאלה יופיע על הוול שלו ויכנסו לאלבומי התמונות, עליו לאשר את זה, וזה לא יקרה באופן אוטומטי כמו בעבר. כדי להפעיל את השינוי יש לעשות שינוי קל בהגדרות הפרטיות.
10. שחור אאוט - לבן אין
עוד שינוי קטן אבל מאוד משמעותי הוא בממשק תצוגת התמונות – כנראה שפייסבוק הבינו
השיפורים בממשק החדש כוללים תמיכה בתמונות ברזולוציה של 960 פיקסלים לעומת 720 בגרסה הקודמת, הרקע השחור שזכה ללא מעט ביקורת הוחלף ללבן ובכך שיפר את הפוקוס והקטין את זמן טעינת התמונה בצורה משמעותית.
איזה שינוי הכי אהבתם? טקבקו
>> פייסבוק מנסה להפוך לבלוג? מומחה רשתות חברתיות מסכם את השינויים