מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל פנה היום במכתב למנכ"ל חברת "הוט טלקום" בעניין תלונות שהמשרד מקבל מהציבור בנושא, בטענה כי הדבר כרוך בעלויות כבדות של פריסת רשת גישה למקום וכי בשל הביקוש הנמוך החברה לא תוכל להחזיר את השקעתה.
במטרה לאכוף שירותי תקשורת אוניברסליים לכל דורש, הנחה בר טל את אגף הפיקוח במשרד התקשורת לקיים פעילות פיקוח קפדנית ולדרוש מהחברה את מלוא המידע הנחוץ לבירור היקף הפרישה ומידת העמידה בחובת אספקת שירות לכל דורש.
כידוע, בסוף 2011 הוקמה ועדה מייעצת לעניין חריגים לחובת השירות האוניברסלי. בתקופה הקרובה תקבע הוועדה את סדרי עבודתה ואת מתכונת הגשת בקשה לחריגה ותפרסמם לציבור. מיד לאחר מכן תוכל "הוט טלקום" לפנות אליה בבקשות פרטניות לכל חריגה מקיום חובת השירות לכל דורש. למרות שפרישת התשתיות ע"י בזק רחבה יותר באופן משמעותי משל "הוט טלקום", מנכ"ל חברת בזק קיבל אף הוא מכתב דומה.