רשת המזון המהיר מקדונלדס רשמה השבוע את אחת מפדיחות הפרסום המביכות ביותר. בניסיון לרכוב על כוחה של המדיה החברתית השיקה החברה בשבוע שעבר קמפיין טוויטר חדש והזמינה ציוצים ממומנים שיקבלו מיקום גבוה בתוצאות החיפוש.
בנוסף יצרה מקדונלדס את ההאש טאג (#)#MeetTheFarmers (הכירו את החלקאים) עם סיפורים של חקלאים כשמטרתו היתה לקדם את ההבטחה של החברה כי הם מייצרים מזון טרי בלבד. כמו כן יצרה את ההאש טאג #McDStories (סיפורי מקדונלדס) בו הוזמנו הגולשים לספר על חוויות שהיו להם בסניפיה.
הניסיון לא בדיוק צלח וזה עוד בלשון המעטה: מיד עם פרסום הקמפיין הוצף שירות המיקרו-בלוגינג בציוצים אלימים שתקפו את החברה.
בין הציוצים ניתן היה למצוא משפטים כמו "אני מעדיף לאכול את היציאות שלי", מצייץ אחר הציע סיפור: "כשהייתי בכיתה ו', צפיתי בחבר לכיתה מקיא על כל רצפת הסניף של מקדונלדס אחרי שאכל שם" ועוד שלל האשמות בנוגע לאיכות הבשר המפוקפקת שהם מגישים שם.
מתחקיר מהיר שערכה מקדונלדס נראה כי מגדפים רבים היו פעילים של ארגון למען זכויות בעלי החיים PETA, משתמשים אחרים עשו זאת ביוזמתם וקומץ מקללים נוסף זוהה כמשתמשים בתשלום שגויסו על ידי גופים שונים המתנגדים למדיניות של מקדונלדס.
ריק ויון המנהל הראשי של מחלקת המדיה החברתית במקדונלדס הגיב על הקמפיין שהשתבש ואמר לאתר Paidcontent.org כי בתוך שעות הם הבחינו כי הקמפיין לא הולך לפי התכנון שלהם: "זה היה מאוד שלילי, אבל עם זאת הקמפיין לא היה לגמרי כישלון. חלק מהציוצים אכן היו חיוביים".
>> מלחמת עולם - המורידים הפיראטיים נגד יצרניות התוכן ולהיפך - מי צודק?