את העובדה שאפל יודעת לשווק ולמכור את מוצריה כולנו יודעים, עכשיו מגזין פורבס חושף חלק מהטריקים הקטנים והגאוניים של ענקית התפוח לגרום ללקוחות שנכנסים לחנויות שלה "להתאהב" במוצרים ולרכוש אותם.
כתב פורבס שחקר את חנויות אפלסטור במשך שנה שלמה, שם לב שבכל בוקר המוכרים בחנות פותחים את כל המסכים של מחשבי המקבוק פרו החדשים בעלי מסכי הרטינה היפים, ב-70 מעלות בדיוק.
מדוע? כי כך כשעוברים לידם, הם "מסתכלים" ישירות אל הלקוחות ומזמינים אותם "ליישר אותם" לזווית המקובלת והנוחה יותר לעין ובכך למעשה להשתמש בהם לראשונה ומבלי שהתכוונו לכך.
לאפל יש כל כך הרבה אמון במוצר שלהם, מסבירים בכתבה, שכל מה שהם רוצים הוא שהמשתמש יגע במחשב ואז הוא פשוט יתאהב בו. ממש אהבה ממגע ראשון.
כל המכשירים מחוברים לאינטרנט ומלאים באפליקציות
מלבד המקבוקים, גם האייפדים, האייפונים ולמעשה כל המכשירים של אפל שמופיעים בחנות מלאים באפליקציות ותמיד דלוקים ומחוברים לאינטרנט. זאת על מנת לגרום ללקוחות לשחק איתם ולהרגיש אותם. "אפל רוצה שתראו את המכשירים ותחוו אותם יחד עם היישומים", נכתב בכתבה. "לקוחות בחנויות אפל יכולים לשחק במכשירים שבחנות ולגלוש באינטרנט כמה זמן שהם רוצים - אף אחד לעולם לא ילחיץ אותם או יבקש מהם לעזוב".
נאמנות למותג - כך אפל יוצרת אותה
פרט נוסף ומעניין שגילה הכתב מהתחקיר והתצפית שערך בחנויות אפל במשך שנה, היא הדרך בה המוכרים גורמים ללקוחות לפתח נאמנות למותג. החנות יוצרת אצל הלקוחות תחושת בעלות על המוצרים, כך למשל המדריכים שעוזרים למשתמשים החדשים והוותיקים לתפעל את מכשירי האפל שלהם לעולם לא יגעו במכשיר אלא יתנו למשתמש לעשות את כל העבודה בעצמו. באפל מאמינים כי כך הלקוחות לא רק ילמדו טוב יותר לעבוד עם המכשיר, דבר שיעניק להם תחושת סיפוק אלא גם ירגישו קשורים ונאמנים יותר למותג ויחזרו לרכוש אותו גם בפעם הבאה.