חברת הסטארט-אפ הישראלית GetTaxi ממשיכה לצמוח: היום (ד') הודיעה החברה, המפתחת פלטפורמה סלולרית להזמנת מוניות, על השלמת סבבגיוס גדול של 20 מיליון דולר בהובלת המיליארדר הרוסי-אמריקני לן בלווטניק, כשאליו הצטרפו שני מייסדי החברה - שחר וייסר (סמירין), שמשמש כמנכ"ל, ורועי מור. בלווטניק השקיע בחברה גם בסיבוב הקודם, שהושלם ביולי אשתקד, אז השקיע 9.5 מיליון דולר. בסך הכול גייסה עד היום החברה כ-30 מיליון דולר.
וייסר ומור הקימו את GetTaxi ב-2010 מתוך מטרה ליצור מהפכה בשוק המוניות. הרעיון הוא לאפשר למשתמשים להזמין מונית ישירות מהסמארטפוןשלהם ללא צורך להתקשר לתחנת המוניות. באמצעות אפליקציה ייעודית יכולים המשתמשים לראות היכן נמצאת המונית הכי קרובה, מי הנהג ותוך כמה זמן היא תגיע למקום הימצאו של המשתמש, שמזוהה באופן אוטומטי.
כדי לספק שירות אמין ונוח, גויסו לצורך השירות נהגי מוניות רבים, מה שהביא למרמור בקרב מנהלי תחנות מוניות ותיקים שמביעים חשש - גלוי וסמוי - מהטכנולוגיה שמאיימת על העסק שלהם. למעשה, החברה הישראלית מנהלת תחנת מוניות וירטואלית אך איננה נדרשת לעמוד בדרישות של הפעלת תחנת מוניות רגילה לאור העובדה כי מדובר במיזם דיגיטלי ולא ממשי ופיזי.
בישראל פועלת החברה, בניהולו של מוטי הספרי, באזור גוש דן באמצעות כ-350 מוניות ועוד רשימת המתנה של כ-300 נהגים נוספים. באוקטובר אשתקד השיקה החברה את שירותי המוניות הסלולריים שלה גם בלונדון ובמארס השנה נכנסה לשוק המוניות הרוסי במוסקבה.
בחברה מציינים כי סבב הגיוס הנוכחי יעזור לחברה להיכנס גם לשוק המוניות בניו יורק בשבועות הקרובים. מלבד לקוחות פרטיים, GetTaxi שמה דגש גם על לקוחות עסקיים, שמבצעים הזמנת מוניות בתדירות גבוהה יותר ולרוב בתשלום חודשי קבוע. כך, למשל, עובדת החברה בישראל מול ערוץ 10, ערוץ 2, גוגל ישראל, מעריב, ערוץ הספורט, אדלר חומסקי ועוד.
עבור בלווטניק וחברת ההשקעות שלו Access Industries אין זו ההשקעה הראשונה במיזם של וייסר ומור לאחר שכבר השקיע בחברת הקופונים הרוסית שהקימו השניים Vigoda.ru, שגלגלה אשתקד כ-100 מיליון דולר.
בלווטניק, שהונו מוערך ב-11.9 מיליארד דולר ודורג במקום ה-72 של עשירי "פורבס", סיכם בחודש שעבר על רכישת 50% מכלל תעשיות, החברה הבת של אי.די.בי פיתוח של נוחי דנקנר, לפי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.
בלווטניק הוא הבעלים של ענקית המוזיקה וורנר מיוזיק ושותף בחברת RGE של אביב גלעדי ואודי רקאנטי, המחזיקה בערוץ הספורט, ערוץ הילדים וערוץ 8. בעבר התמודד על רכישת בזק ואף ניהל מו"מ על רכישת העיתון "מעריב". מלבד ההשקעה הגדולה ב-Get Taxi, בלווטניק השקיע גם בסטארט-אפ Tango, שהקים הישראלי אורי רז, במסגרת סבב גיוס של 42 מיליון דולר שהושלם ביולי אשתקד.
הזמנה למונית מדי 10 שניות בשעות העומס
לדברי וייסר, "המימון יאפשר לנו לספק שירות מעולה בניו יורק, לונדון ומוסקבה. כבר היום, גט טקסי מקבלת הזמנה למונית מדי 10 שניות בשעות העומס של היום". עוד הוסיף כי "החזון של גט טקסי הוא לחולל מהפך בענף באופן שיהפוך את שירות המוניות לדבר שכל אחד יכול להרשות לעצמו ולשירות זמין תוך פחות מדקה. בשוק כזה, גט טקסי תהפוך לבחירה המועדפת על המשתמשים להתניידות בעיר".
וייסר, 37, נחשב ליזם סדרתי. מלבד GetTaxi ואתר הקופונים ויגודה שהקים, כאמור, עם מור, הוא הקים ב-2005 את אתר ההמלצות החברתיות Trusted Opinion ואת חברת Loyalize, העוסקת בתחום הטלוויזיה החברתית, שנמכרה בפברואר השנה ב-5 מיליון דולר לחברת Function X. בנוסף, וייסר, לשעבר מנהל קומברס ברוסיה, השקיע יחד עם מור במיזם רכישת החזיות המקוון Brayola של היזמת אורית חשאי.
בשיחה עם "גלובס" ציין וייסר כי החברה רושמת מדי חודש עלייה של 100% במספר הנסיעות והעסקאות שנעשות דרך GetTaxi. באשר להיקף הגיוס, אמר וייסר כי "זה בהחלט סכום מרשים אבל בתחום הפעילות שלנו, שהוא פועל בעולם האוף ליין, נדרשות השקעות גדולות באופרציה - תמיכה, אנשי מכירות וכדומה. למעשה, עלות השקת השירות בכל עיר גדולה, כמו ההשקה המתוכננת בניו יורק, עומדת על 5-7 מיליון דולר ולכן נדרשת השקעה כספית נרחבת".
וייסר מסביר כי החזון של החברה הוא לא רק להפוך למובילה בתחום המוניות אלא לשנות את אופן ההתניידות של המשתמש הפרטי. "אנחנו רוצים שהמוניות יהיו כלי התחבורה המועדף עליך בעיר גדולה כמו תל אביב, לונדון או מוסקבה. אם המונית תהיה זמינה תוך 2-3 דקות מהרגע שאתה רוצה אותה והעלות תהיה כמו של מכונית פרטית כולל דלק וחנייה, אז זה יהיה הרבה יותר נוח", אומר וייסר. לדבריו, בקרוב ישולבו רשתות אלחוטיות חינמיות בתוך המוניות לצד תשלום באמצעות כרטיס אשראי.
לדבריו, הפתרון של GetTaxi יכול לפתור גם את בעיות הפקקים בעקיפין. "יש אלפי כלי רכב פרטיים אבל מי שבאמת עושה את הפקקים אלה אותן 20 אלף מוניות שמסתובבות כל היום ומחפשות את הלקוחות שלהם. ברגע שאתה עושה אופטימיזציה לשוק, אז המוניות האלה לא יסתובבו סתם", אומר וייסר.
באשר לעתיד של החברה, אומר וייסר כי "מעניין אותנו לבנות חברה ואנחנו לא נמהר למכור. האתגר שלנו הוא להגיע למכירות של מיליארד דולר בעוד כמה שנים".