הבלוג של המזבלה הוא למעשה סוכנות קריאייטיב המתמחה בשיווק גרילה ומדברת אינטרנטית שוטפת עם מבטא מושלם. זהו לא בלוג טכנולוגיה אמנם, אבל כל קמפיין רשת מעניין מספיק מוצא את דרכו לבלוג של הזיבלוניסטים, וכך גם פרודיות עצמאיות על הקמפיינים האלו. מדובר על המקום הכי טוב למצוא דברים רגע לפני שהם הופכים לוויראליים. מעט מילים, הרבה וידיאו וסטילס.
ציטוט נבחר: "אנחנו רוצים שלום עולמי ובירה חינם. בתודה, המיזבלה" (מתוך פתק לכותל שנשלח בטוויטר דרך השירות המקוון Tweet Your Prayers).
פוסט מעניין במיוחד: עובדי המיזבלה חגגו את הסילבסטר האחרון עם סרטי סימון של המשטרה וכרטיסי ברכה מתוצרת עצמית: הם פלשו לבנייני משרדים של חברות הפירסום המובילות בארץ במבצע חשאי ומורכב, שתועד בבלוג.
“הקולקטיב" הוא הניוזלטר האיכותי של קבוצת קונספציה, שמתפרסם גם בפורמט בלוגי (לצריכה ב-RSS, למי שמאס בשיטה הישנה). אורי ברוכין וירדן לוינסקי מציעים אוסף לינקים אקלקטי, בנושאים כמו עיצוב עמודי אינטרנט, תרבות דיגיטלית, מדיה חברתית ועוד דברים מגניבים. קצב העדכונים פחות במקצת בתקופה האחרונה, אך עדיין מדובר בארכיון מצוין לצייטגייסט של הרשת.
ציטוט נבחר: “ולסיום, כתבה חשובה: האטלנטיק מקבל גישה למחקר אורך שנמשך כבר 72 שנה ובודק מה עושה אותנו מאושרים".
פוסט מעניין במיוחד: ב"למה מדיה חברתית היא כמו כת" מנסה לוינסקי, פסיכיאטר בהכשרתו, לספק נקודת מבט קצת שונה על אתרים כמו פייסבוק וטוויטר. הטיעונים משכנעים: נוצרת חבורה אליטיסטית וטוטליטרית, המטרה מקדשת את האמצעים בגיוס חברים חדשים ורק מי שבראש הפירמידה הזו מרוויח באמת.
יובל דרור, לשעבר כתב הטכנולוגיה של הארץ וידיעות, נכנס בכל העולם: במיקרוסופט, בטוקבקיסטים, בעבדים לגדג'טים, בבלוגרים מופרכים והכי הרבה – במגדי עתידות, מתקשרים וקוראים בגבות למיניהם. הכישרון שלו הוא לעשות את זה באופן מצחיק מאוד, ולשלהב את הקוראים להשתתף בהמוניהם בתחרויות בתגובות כמו "בקשות מופרכות מאלי ישי".
ציטוט נבחר: “אז נניח שאתם מואשמים על ידי מיקרוסופט שגנבתם את ויסטה (שזה כבר מצחיק). איזו סיבה שערורייתית תתנו כדי להצדיק את מעשיכם? הזוכה בתירוץ השערורייתי ביותר יקבל במתנה את התוכנה הטובה ביותר מבית מיקרוסופט ("מחשבון") וכן עכבר. עכבר אמיתי, כן?”
פוסט מעניין במיוחד: "מבקש שתמחק פוסט" חלקים 1 עד 4. דרור, כמו כל בלוגר שמכבד את עצמו, זוכה למטר רפש של טרולים. אבי כהן, מלך הטרולים, כתב לו מספר מכתבי איום שפורסמו והפכו לפוסטים קרואים במיוחד.
"יוזאביליטי", הבלוג של המומחה לשימושיות מורד שטרן (שמשמש גם כדובר של ארגון השימושיות UPA ישראל), כותב על מה לא בסדר באתרים, תוכנות וגאדג'טים שלנו, ואיך אפשר היה להפוך אותם לידידותיים יותר לצרכן. הבלוג מתקשט גם במגוון memes של גיקים והמלצות על יישומים שווים לאייפון.
ציטוט נבחר: “iNaalin - שמאלני יפה נפש, למה לך לזרוק דווקא אבנים על כוחות הביטחון? אם תזרוק את האייפון החדש תהיה הרבה יותר נאור".
פוסט מעניין במיוחד: אוטוטו יש אייפון בישראל, אבל לפי שטרן זה רעיון שמועד להיכשל. יש לו כמה נימוקים משכנעים.
גל מור, עיתונאי ואיש פיתוח, מנהל את הבלוג שהוא מכנה "המדריך לנוסע המתמיד ברשת". חורים ברשת מציע מדריכים למתקדמים, פרשנויות ואפילו סקופים בנושאים כמו מדיה חברתית, RSS, דפדפנים, טוויטר, שיווק גרילה וכדומה.
ציטוט נבחר: “בעזרת חידושים כמו Google Wave כל חיינו המקוונים יתועדו בזמן אמת למען העתיד. הכל ניתן לחיפוש ולשליפה. אם זה טוב? כנראה. האם זה רע? כנראה שגם. האם ניתן לעמוד בפיתוי לא לעשות את זה? כנראה שלא".
פוסט מעניין במיוחד: גל מור, שליו בן ארי ואפי פוקס חיברו פוסט מעורר מחלוקת בשם "טוב, זה מביך: פיירפוקס סאקס" והתריעו על בעיות טכניות בדפדפן האהוב על חנוני העולם כולו. כמה ימים לאחר מכן הופיע פוסט דומה בבלוג הטכנולוגיה המשפיע בעולם, TechCrunch.
אלוהים הוא לא זה שנמצא בפרטים הקטנים – זה עידו קינן, עיתונאי חובב אינטרנט ותקשורת, אחד מחלוצי הבלוגוספירה הישראלית. קינן מבדר את קוראיו באמצעות טעויות מביכות של אתרי אינטרנט ועיתונים, שנינויות קצרצרות ונושאים אחרים. יש גם כותבים אורחים מהברנז'ה, מפעם לפעם.
ציטוט נבחר: “אם אתם מקבלים אימייל שרשרת על מחסור בדם מסוג B-, אל תעבירו הלאה – זה עוקץ של ערפדים!”
פוסט מעניין במיוחד: עידוק מנסה לפתוח סוגיה מתמטית-קומבינטורית ולחשב בכמה דרכים ניתן לשגות באיות שמו של רחוב המלך ג'ורג'. לשם כך הוא מגייס מבחר צילומים של שלטים שגויים.
הבלוג של ארז וולף נועד במקור לסקירה של מערכות ניהול תוכן, אך בפועל – למזלנו – הפך לבלוג שמאכלס עדכונים חשובים על הנעשה בין דפי יוטיוב, הרבה בדיחות מתכנתים ושאר דברים מכלי זמן שיעלו למעסיק שלכם זמן עבודה יקר.
ציטוט נבחר: "מאז ההצלחה הגדולה של סטיב ג'ובס המזוייף, המתחזה למנכ"ל אפל, נפתחים יותר ויותר בלוגים וחשבונות בטוויטר המתחזים לסלבס. המתחזה הוא בדרך כלל כותב אנונימי המרשה לעצמו לכתוב בעוקצנות ולפרסם דעות שאולי בעל החשבון המקורי היה בעצמו כותב, אילו ידע להיכנס לאינטרנט".
פוסט מעניין במיוחד: אוסף בדיחות שוות מתחום הקוד ופיתוח התוכנה, שתורגם על-ידי וולף בהצלחה.